Article (Scientific journals)
Interventions That Target or Affect Voice or Speech Production During Public Speaking: A Scoping Review.
Menjot, Pauline; Bettahi, Lamia; Leclercq, Anne-Lise et al.
2023In Journal of Voice
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Preprint_Journal-of-Voice.pdf
Author preprint (833.38 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Communication skills; Oral communication; Public speaking; Scoping review; Voice; Speech
Abstract :
[en] OBJECTIVES: Public speaking (PS) is frequently necessary in many professional, educational, and personal settings. Mastering this communication skill is particularly important in today's society. Training techniques for PS have been described in the literature. Given that PS anxiety affects performance, especially voice characteristics and speech fluency, the purpose of this scoping review is to examine, map, and narratively summarize the available evidence on PS interventions that target or affect voice or speech. METHODS: An extensive literature search was conducted in three bibliographic databases: Medline ALL/Ovid, PsycINFO/Ovid, and Eric/Ovid. Of the 850 studies identified, 22 met the eligibility criteria, and one was added from the reference lists of the included studies. RESULTS: A total of 23 studies were included. The interventions identified aim to improve speaking skills either by explicitly targeting the voice or speech (direct intervention, n = 15) or by targeting the cognitive, behavioral, psychological, or physical environment impacting the speaker's production (indirect intervention, n = 8). CONCLUSIONS: This scoping review provides the first published methodological summary of the characteristics of existing PS interventions that target or affect voice and speech. Heterogeneous characteristics were observed. Further studies are needed to determine which interventions are most effective.
[fr] OBJECTIFS : La prise de parole en public (PP) est nécessaire dans de nombreux contextes professionnels, éducatifs et personnels. La maîtrise de cette compétence de communication est particulièrement importante dans la société actuelle. Des techniques d'entraînement à la prise de parole en public ont été décrites dans la littérature. Étant donné que l'anxiété liée à la PP affecte les performances, en particulier les caractéristiques de la voix et la fluidité de la parole, l'objectif de cette scoping review est d'examiner, de recenser et de résumer de manière narrative les études existantes sur les interventions liées à la PP qui ciblent ou influencent la voix ou la parole. MÉTHODOLOGIE : une recherche méthodique de la littérature a été menée dans trois bases de données bibliographiques : Medline ALL/Ovid, PsycINFO/Ovid et Eric/Ovid. Sur les 850 études identifiées, 22 répondaient aux critères d'éligibilité et une a été ajoutée suite à la lecture des listes de références bibliographiques des études incluses. RÉSULTATS : 23 études au total ont été retenues. Les interventions identifiées visent à améliorer les compétences orales soit en ciblant explicitement la voix ou la parole (intervention directe, n = 15), soit en ciblant l'environnement cognitif, comportemental, psychologique ou physique ayant un impact sur la production de l'orateur (intervention indirecte, n = 8). CONCLUSIONS : Cette scoping review fournit un premier résumé méthodologique publié des caractéristiques des interventions de PP existantes qui ciblent ou influencent la voix et la parole. Des caractéristiques hétérogènes ont été observées. D'autres études sont nécessaires pour déterminer quelles sont les interventions les plus efficaces.
Research center :
RUCHE - Research Unit for a life-Course perspective on Health & Education - ULiège
Disciplines :
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others
Author, co-author :
Menjot, Pauline   ;  Université de Liège - ULiège > Département de Logopédie
Bettahi, Lamia   ;  Université de Liège - ULiège > Unités de recherche interfacultaires > Research Unit for a life-Course perspective on Health and Education (RUCHE)
Leclercq, Anne-Lise  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Logopédie
Durieux, Nancy  ;  Université de Liège - ULiège > Unités de recherche interfacultaires > Research Unit for a life-Course perspective on Health and Education (RUCHE)
Remacle, Angélique  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Logopédie > Logopédie des troubles de la voix
 These authors have contributed equally to this work.
Language :
English
Title :
Interventions That Target or Affect Voice or Speech Production During Public Speaking: A Scoping Review.
Publication date :
22 July 2023
Journal title :
Journal of Voice
ISSN :
0892-1997
eISSN :
1873-4588
Publisher :
Elsevier BV, United States
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Development Goals :
3. Good health and well-being
Funders :
ULiège - Université de Liège [BE]
Available on ORBi :
since 01 August 2023

Statistics


Number of views
110 (58 by ULiège)
Number of downloads
63 (16 by ULiège)

Scopus citations®
 
0
Scopus citations®
without self-citations
0
OpenCitations
 
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi