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Menjot Pauline

Département de Logopédie

RUCHE

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ORCID
0009-0005-6958-8433
Main Referenced Co-authors
Leclercq, Anne-Lise  (13)
Remacle, Angélique  (8)
Comblain, Annick  (5)
Bettahi, Lamia  (4)
Durieux, Nancy  (4)
Main Referenced Keywords
Developmental language disorder (3); Logopédie (3); Oral communication (3); Prise de parole en public (3); Réalité virtuelle (3);
Main Referenced Unit & Research Centers
RUCHE - Research Unit for a life-Course perspective on Health & Education - ULiège (3)
Main Referenced Disciplines
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others (8)
Treatment & clinical psychology (4)
Education & instruction (1)
Theoretical & cognitive psychology (1)

Publications (total 14)

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Menjot, P.* , Bettahi, L.* , Leclercq, A.-L., Durieux, N., & Remacle, A. (2023). Interventions That Target or Affect Voice or Speech Production During Public Speaking: A Scoping Review. Journal of Voice. doi:10.1016/j.jvoice.2023.06.021 https://hdl.handle.net/2268/305563

The most cited

1 citations (Scopus®)

Menjot, P., Comblain, A., & Leclercq, A.-L. (2024). L’évaluation dynamique dans le cadre du trouble développemental du langage : Fondements théoriques et perspectives. ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 190 (juin). https://hdl.handle.net/2268/319022

Menjot, P., Leclercq, A.-L., & Comblain, A. (28 September 2024). Methodology for selecting words in a lexical assessment task for kindergarten to primary school children [Poster presentation]. ESLA - 12th European Congress of Speech and Language therapy, Bruges, Belgium.
Editorial reviewed

Menjot, P., Comblain, A., & Leclercq, A.-L. (19 July 2024). Dynamic assessment for the diagnosis of developmental language disorder in children: A rapid review [Poster presentation]. IASCL 2024 - XVIth International Congress for the Study of Child Language, Prague, Czechia.
Editorial reviewed

Menjot, P., Leclercq, A.-L., & Comblain, A. (25 April 2024). L’évaluation dynamique dans le cadre du trouble développemental du langage: Revue de la littérature [Poster presentation]. 1er Congrès Interdisciplinaire de RUCHE - Santé et éducation à tous les âges de la vie, Liège, Belgium.
Editorial reviewed

Menjot, P., Comblain, A., & Leclercq, A.-L. (2024). L’évaluation dynamique dans le cadre du trouble développemental du langage : Fondements théoriques et perspectives. ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 190 (juin).
Peer Reviewed verified by ORBi

Neveu, M., Menjot, P., & Rousselle, L. (2024). La prise en charge des compétences arithmétiques. In M. Villain & A. Lafay (Ed.), Cognition mathématique : des modèles théoriques à l’évaluation et l’intervention chez la personne dyscalculique et la personne acalculique. France: De Boeck Supérieur.
Editorial reviewed

Menjot, P., Comblain, A., & Leclercq, A.-L. (2023). Dynamic assessment for the diagnosis of developmental language disorder in children: A rapid review protocol. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/306856.

Menjot, P.* , Bettahi, L.* , Leclercq, A.-L., Durieux, N., & Remacle, A. (2023). Interventions That Target or Affect Voice or Speech Production During Public Speaking: A Scoping Review. Journal of Voice. doi:10.1016/j.jvoice.2023.06.021
Peer Reviewed verified by ORBi
* These authors have contributed equally to this work.

Bettahi, L., Menjot, P., Leclercq, A.-L., Durieux, N., & Remacle, A. (23 June 2023). Revue méthodique des interventions portant sur la production de la voix et/ou de la parole dans un contexte de prise de parole en public [Poster presentation]. Journée de la Clinique Psychologique et Logopédique de l'Université de Liège, Liège, Belgium.
Peer reviewed

Bettahi, L., Menjot, P., Leclercq, A.-L., Durieux, N., & Remacle, A. (12 May 2023). Revue méthodique des interventions portant sur la production de la voix et/ou de la parole dans un contexte de prise de parole en public [Paper presentation]. Journées d'études PhonLim 2023 - Écarts à la norme et limites pathologiques, Limoges, France.
Peer reviewed

Menjot, P., Leclercq, A.-L., Bettahi, L., Durieux, N., & Remacle, A. (2022). Intervention that target or affect voice or speech production during public speaking: A scoping review protocol. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/297202. doi:10.17605/OSF.IO/CHSM9

Menjot, P., Remacle, A., & Leclercq, A.-L. (06 October 2021). Prise de parole en public: Protocole expérimental pour la validation d'une audience virtuelle [Paper presentation]. Semin-RV: Invitation du Professeur Stéphane Bouchard, Liège, Belgium.

Menjot, P., Remacle, A., Schyns, M., Etienne, E., & Leclercq, A.-L. (28 May 2021). Validation of a virtual audience for public speaking: Preliminary results [Poster presentation]. Annual Meeting of the ​Belgian Association of Psychological Sciences, Louvain-la-Neuve, Belgium.
Peer reviewed

Menjot, P., Remacle, A., Schyns, M., Etienne, E., & Leclercq, A.-L. (2021). Une audience virtuelle pour l’entrainement de la fluence de parole lors d’une prise de parole en public : Etude pilote. Cahiers de l'ASELF, 18 (2), 13-18.

Menjot, P., Leclercq, A.-L., Schyns, M., Etienne, E., & Remacle, A. (01 December 2020). A virtual audience for public speaking: A pilot study [Poster presentation]. Meeting of the Groupe de Contact de Psycholinguistique et Neurolinguistique (GCPN), Bruxelles, Belgium.
Peer reviewed

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