Durieux, N., Maillart, C., Martinez Perez, T., Willems, S., & Tonus, C. (07 November 2024). Un « Massive Open Online Course » (MOOC) sur l’EBP à destination des psychologues et des logopèdes [Paper presentation]. Enseigner l’EBP : les clés pour innover, Bruxelles, Belgium. |
Durieux, N. (07 November 2024). Evidence-based practice : théorie et implémentation [Paper presentation]. Enseigner l’EBP : les clés pour innover, Bruxelles, Belgium. |
Heck, M., Durieux, N., Anselme, P., & Quertemont, E. (2024). Implementations of sign- and goal-tracking behavior in humans: A scoping review. Cognitive, Affective and Behavioral Neuroscience. doi:10.3758/s13415-024-01230-8 Peer Reviewed verified by ORBi |
Chrifi, N., Durieux, N., Geurten, M., & Maillart, C. (27 September 2024). Identifying teachers' language addressed to children: protocol for a scoping review [Poster presentation]. 12th European Congress of Speech and Language Therapy (ESLA), Bruges, Belgium. Editorial reviewed |
Joris, N., Sacré, M., Cochain, M., Schillings, P., & Durieux, N. (23 May 2024). Enseigner la lecture numérique ? Scénarisations didactiques visant à développer les compétences en lecture numérique des élèves de 9 à 18 ans. Protocole d'une scoping review [Poster presentation]. 4e Colloque DIDACTIFEN 2024. |
Blause, S., Durieux, N., Tirelli, E., & Willems, S. (2024). L’evidence-based practice en psychologie : une approche tri- partite souvent mal comprise. Pratiques Psychologiques. doi:10.1016/j.prps.2024.03.005 Peer reviewed |
Durieux, N., Léonard, F., & Tirelli, E. (25 April 2024). Méta-recherche, intégrité scientifique et science de synthèse [Paper presentation]. Santé et éducation à tous les âges de la vie : Regards transdisciplinaires au service de la qualité de vie, Liège, Belgium. |
Buckinx, F., Brabant, C., Bruyère, O., & Durieux, N. (25 April 2024). Effets des conseils nutritionnels sur les performances physiques et la force musculaire des personnes âgées : une revue systématique de la littérature [Poster presentation]. Congrès RUCHE: SANTÉ & ÉDUCATION à TOUS les ÂGES de la VIE : Regards transdisciplinaires au service de la qualité de vie. Peer reviewed |
Durieux, N., & Hasler, V. (16 April 2024). Belgium and Switzerland: a JBI partnership for EBH educational development [Paper presentation]. JBI 2024 European Symposium, Lausanne, Switzerland. |
Buckinx, F., Brabant, C., Durieux, N., & Bruyère, O. (14 April 2024). OPTIMIZING MUSCULOSKELETAL HEALTH IN AGING: A SYSTEMATIC REVIEW AND META-ANALYSIS ON THE EFFECTS OF NUTRITIONAL COUNSELING ON PHYSICAL PERFORMANCE AND MUSCLE STRENGTH [Poster presentation]. Congrès WCO-IOF-ESCEO. Peer reviewed |
Ndjomo, G. C., Blairy, S., & Durieux, N. (2024). Prevalence of postnatal anxiety disorders in mothers of preterm infants: a systematic review protocol. JBI Evidence Synthesis. doi:10.11124/JBIES-23-00250 Peer Reviewed verified by ORBi |
Pesesse, P., Vanderthommen, M., Durieux, N., Zubkov, M., & Demoulin, C. (2024). Clinical Value and Reliability of Quantitative Assessments of Lumbosacral Nerve Root Using Diffusion Tensor and Diffusion Weighted MR Imaging: A Systematic Review. Journal of Magnetic Resonance Imaging. doi:10.1002/jmri.29213 Peer Reviewed verified by ORBi |
Colman, D., Grosdent, S., Demoulin, C., Schwartz, C., Durieux, N., Pesesse, P., Beaudart, C., Cagnie, B., Dewalque Antoine, & Vanderthommen, M. (2024). Cervical extensor muscle activity during neck tasks in individuals with and without neck pain: a systematic review. Annals of Physical and Rehabilitation Medicine. Peer Reviewed verified by ORBi |
Colman, D., Demoulin, C., Vanderthommen, M., Saive, O., Durieux, N., Cagnie, B., Kaux, J.-F., & Grosdent, S. (December 2023). Exercise therapy including the cervical extensor muscles in individuals with neck pain: A systematic review. Clinical Rehabilitation, 37 (12), 1579-1610. doi:10.1177/02692155231184973 Peer Reviewed verified by ORBi |
Vandevijvere, H., Corremans, M., & Durieux, N. (29 November 2023). The complexity in guideline implementation [Paper presentation]. La responsabilité sociale et la durabilité en première ligne, Bruxelles, Belgium. |
Castro, M., Durieux, N., Blairy, S., & Pierre, C. (25 November 2023). Les outils et définitions de la Conscience Émotionnelle : Projet pilote d’une scoping review [Poster presentation]. 50e Journée Scientifique, l’AEMTC fête ses 50 ans !, Liège, Belgium. |
Léonard, F., Léonard, B., & Durieux, N. (2023). Les thérapies cognitivo-comportementales sont- elles plus efficaces que les autres traitements de la dépression ? Minerva. Editorial Reviewed verified by ORBi |
Blause, S., Léonard, F., & Durieux, N. (September 2023). Les exercices physiques réguliers ont-ils un effet bénéfique dans le TDAH chez l’enfant et l’adolescent ? Minerva, 22 (7), 161-164. Editorial Reviewed verified by ORBi |
Buckinx, F., Brabant, C., Bruyère, O., & Durieux, N. (2023). Effects of nutritional counseling on physical performance and muscle strength in older adults: a systematic review protocol. JBI Evidence Synthesis. doi:10.11124/JBIES-22-00443 Peer reviewed |
Menjot, P.* , Bettahi, L.* , Leclercq, A.-L., Durieux, N., & Remacle, A. (2023). Interventions That Target or Affect Voice or Speech Production During Public Speaking: A Scoping Review. Journal of Voice. doi:10.1016/j.jvoice.2023.06.021 Peer Reviewed verified by ORBi * These authors have contributed equally to this work. |
Lehaen, C., Hansez, I., & Durieux, N. (20 July 2023). Interventions combinées dans la prise en charge du burnout chez les travailleurs avec un contrat d’emploi : une « scoping review » [Paper presentation]. AIPTLF 2023, Montréal, Canada. |
Bettahi, L., Menjot, P., Leclercq, A.-L., Durieux, N., & Remacle, A. (23 June 2023). Revue méthodique des interventions portant sur la production de la voix et/ou de la parole dans un contexte de prise de parole en public [Poster presentation]. Journée de la Clinique Psychologique et Logopédique de l'Université de Liège, Liège, Belgium. Peer reviewed |
Durieux, N., & Dachet, D. (12 May 2023). De l'evidence-based practice à l'évidence-based education [Paper presentation]. Journée d'étude sur la preuve en éducation: De quelle(s) preuve(s) parle-t-on ? Pour quel(s) usage(s) dans la recherche et dans la pratique ?, Liège, Belgium. |
Bettahi, L., Menjot, P., Leclercq, A.-L., Durieux, N., & Remacle, A. (12 May 2023). Revue méthodique des interventions portant sur la production de la voix et/ou de la parole dans un contexte de prise de parole en public [Paper presentation]. Journées d'études PhonLim 2023 - Écarts à la norme et limites pathologiques, Limoges, France. Peer reviewed |
Jeanne, C., Brianda, M. E., & Durieux, N. (17 March 2023). Couple and coparental relationships in the case of parental burnout (PB): The conceptualization of a scoping review [Poster presentation]. Burnout in the 21st century, Bruxelles, Belgium. |
Wagener, A., Stassart, C., Willems, S., Durieux, N., Maillart, C., Martinez Perez, T., Peters, S., Ayhan, Y., & Etienne, A.-M. (09 March 2023). How to Support the Development of Clinical Reasoning in Students in Psychology? [Poster presentation]. International Convention of Psycholocial Science 2023, Bruxelles, Belgium. Peer reviewed |
Er, E., Durieux, N., Vander Haegen, M., Flahault, C., & Etienne, A.-M. (03 February 2023). Problematic alcohol consumption after bariatric surgery : what about qualitative evidence ? [Poster presentation]. Congrès annuel de la Belgian Association for the Study of Obesity (BASO) et de la Belgian Section of Obesity and Metabolic Surgery (BeSOMS). |
Neveu, M., Geurten, M., Durieux, N., & Rousselle, L. (2023). Finger use and arithmetic skills in children and adolescents: A scoping review. Educational Psychology Review, 35 (2). doi:10.1007/s10648-023-09722-8 Peer Reviewed verified by ORBi |
Budd, G., Griffiths, D., Howick, J., Vennik, J., Bishop, F. L., Durieux, N., & Everitt, H. A. (December 2022). Empathy in patient-clinician interactions when using telecommunication: A rapid review of the evidence. PEC Innovation, 1, 100065. doi:10.1016/j.pecinn.2022.100065 Peer reviewed |
Durieux, N., Léonard, F., & Grosdent, S. (2022). Les professionnels de la santé de la première ligne de soins ont-ils un impact sur l’activité physique de la population générale ? Minerva, 1-4. Editorial Reviewed verified by ORBi |
Ndjomo, G. C., Blairy, S., Njiengwe, E., & Durieux, N. (21 November 2022). Facilitators and barriers to KMC practice: an umbrella review protocol [Poster presentation]. XIII International Congress of Kangaroo Mother Care, Madrid, Spain. |
Aguilaniu, A., Grosdent, S., Schwartz, C., Martens, G., Croisier, J.-L., & Durieux, N. (29 October 2022). Instruments and Methods for the Assessment of Ankle Evertor Strength A systematic review of measurement properties [Paper presentation]. 9th International Ankle Symposium, Osaka, Japan. Peer reviewed |
Durieux, N., & De Coninck, L. (22 October 2022). Fact check actual health topics [Paper presentation]. Congrès 20 ans CEBAM, Bruxelles, Belgium. |
Durieux, N., Corremans, M., Etienne, A.-M., & Er, E. (14 October 2022). Revues systématiques d'études qualitatives : approche proposée par le JBI [Paper presentation]. Comprendre les processus de changement – Apports des méthodes qualitatives et mixtes, Liège, Belgium. |
Er, E., Durieux, N., Vander Haegen, M., Flahault, C., & Etienne, A.-M. (2022). Patients' perceptions of the mechanisms underlying alcohol use problems after bariatric surgery: A qualitative systematic review. Clinical Obesity, 12551. doi:10.1111/cob.12551 Peer Reviewed verified by ORBi |
De Coninck, L., Durieux, N., Goossens, M., Mokrane, S., Cloetens, H., Vankrunkelsven, P., & Van Royen, P. (September 2022). Training professionals in clinical guideline development: Increasing quality by collaborating [Poster presentation]. GIN Conference, Toronto, Canada. |
Durieux, N. (05 May 2022). Les synthèses méthodiques de la littérature scientifique [Paper presentation]. Séminaire, Liège, Belgium. |
Menjot, P., Leclercq, A.-L., Bettahi, L., Durieux, N., & Remacle, A. (2022). Intervention that target or affect voice or speech production during public speaking: A scoping review protocol. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/297202. doi:10.17605/OSF.IO/CHSM9 |
Schiller, I., Remacle, A., Durieux, N., & Morsomme, D. (20 January 2022). Effects of noise and a speaker’s impaired voice quality on spoken language processing in school-aged children: A systematic review and meta-analysis [Poster presentation]. Speech in Noise Workshop. Peer reviewed |
Ghaddar, Z., Durieux, N., Tohmé, A., Pétré, B., & Matar, N. (2022). Educational interventions for patients with oropharyngeal dysphagia and their informal caregivers: a scoping review. Éducation Thérapeutique du Patient, 14 (1), 10204. doi:10.1051/tpe/2022002 Peer Reviewed verified by ORBi |
Schiller, I., Remacle, A., Durieux, N., & Morsomme, D. (January 2022). Effects of noise and a speaker’s impaired voice quality on spoken language processing in school-aged children: a systematic review and meta-analysis. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 65, 169-199. doi:10.1044/2021_JSLHR-21-00183 Peer Reviewed verified by ORBi |
Colman, D., Demoulin, C., Perrier, C., Durieux, N., Grosdent, S., & Vanderthommen, M. (2021). CLINICAL ASSESSMENT OF THE CERVICAL EXTENSOR MUSCLES DYSFUNCTIONS: A SCOPING REVIEW. In Abstract Book of the 10th Biennial Congress of the Belgian Back Society. Belgian Back Society (BBS). Peer reviewed |
Ghaddar, Z., Durieux, N., Pétré, B., & Matar, N. (28 May 2021). Interventions éducatives pour les patients atteints de dysphagie oropharyngée et leurs aidants familiaux: scoping review [Paper presentation]. La Société d’Éducation Thérapeutique Européenne (SETE) organise son 8e congrès sur le thème : L’Éducation thérapeutique de demain. Peer reviewed |
Pochet, B., Durieux, N., Collette, C., Decoster, S., Dieudonné, M., & Vandenput, S. (March 2021). Le Référentiel « cinq piliers de la maîtrise de l’information scientifique » (5PMIS) : élaboration et construction de l’outil. Revue Internationale de Pédagogie de l'Enseignement Supérieur, 37 (2). doi:10.4000/ripes.2850 Peer Reviewed verified by ORBi |
Morsomme, D., Janssen, C., Finck, C., & Durieux, N. (March 2021). De l’usage de la paille en presbyphonie: Vignette clinique, application de l'EBP dans les prises en charge vocale [Paper presentation]. 10ème colloque international: L'efficacité en logopédie, En ligne, Belgium. |
Maillart, C., Martinez Perez, T., Durieux, N., Tonus, C., & Willems, S. (23 October 2020). Insérer un « Massive Open Online Course » (MOOC) dans un cursus pédagogique : quel(s) modèle(s) pédagogique(s) privilégier en fonction des objectifs poursuivis ? [Paper presentation]. 2ème E-colloque inter-universitaire CCFUO, Nice, France. |
Martinez Perez, T., Maillart, C., Durieux, N., Tonus, C., & Willems, S. (23 October 2020). Analyse d’un MOOC sur l’Evidence-Based Practice au regard des recommandations de bonne pratique en pédagogie universitaire [Poster presentation]. 2e E-colloque inter-universitaire CCFUO, Nice, France. |
Schiller, I., Remacle, A., Durieux, N., & Morsomme, D. (10 January 2020). The effects of noise and impaired voice quality on spoken language processing in school-aged children: Preliminary results of a systematic review [Poster presentation]. 12th Speech in Noise Workshop, Toulouse, France. Peer reviewed |
Florin, A., Lambert, C., Sanchez, C., Zappia, J., Durieux, N., Tieppo, A. M., Mobasheri, A., & Henrotin, Y. (2020). The secretome of skeletal muscle cells: A systematic review. Osteoarthritis and Cartilage Open. doi:10.1016/j.ocarto.2019.100019 Peer reviewed |
Durieux, N., & Pochet, B. (12 December 2019). Le référentiel « cinq piliers de la maîtrise de l'information scientifique » d’ULiège Library, outil de formation et de communication [Paper presentation]. De la recherche documentaire à la maîtrise informationnelle, Liège, Belgium. |
Colman, D., Demoulin, C., Saive, O., Kaux, J.-F., Durieux, N., & Vanderthommen, M. (2019). Effectiveness of active rehabilitation of the cervical extensor muscles in patients with neck pain: A systematic review. In Abstract book of 9th European Congress of Manual Therapy (ECMT). Peer reviewed |
Durieux, N. (03 July 2019). Etapes clés de la réalisation d’une revue systématique de la littérature : Application à la logopédie [Paper presentation]. Ecole d’été en logopédie-orthophonie 2019, Liège, Belgium. |
Locquet, M., Beaudart, C., Durieux, N., Reginster, J.-Y., & Bruyère, O. (July 2019). Relationship between the changes over time of bone and muscle health in children and adults : a systematic review and meta-analysis. Osteoporosis International, 30 (S2), 176-S177. Peer Reviewed verified by ORBi |
Maillart, C., Durieux, N., Martinez Perez, T., & Willems, S. (27 May 2019). Evidence-based Practice [Paper presentation]. Journée des professionnels, Liège, Belgium. |
Tilkin, C., Vander Haegen, M., Etienne, A.-M., & Durieux, N. (14 May 2019). Understanding identity and its associated factors in cancer survivorship: A scoping review [Poster presentation]. Annual meeting of Belgian Association for Psychological Science (BAPS), Liège, Belgium. |
Florin, A., Lambert, C., Sanchez, C., Durieux, N., Mobasheri, A., & Henrotin, Y. (04 April 2019). Sécrétome des cellules musculaires squelettiques: revue systématique de la littérature [Paper presentation]. Congrès Fragilité du sujet âgé, Paris, France. |
Ortiz Halabi, I., Scholtes, B., Voz, B., Gillain, N., Durieux, N., Ordero, A., Baumann, M., Ziegler, O., Gagnayre, R., Guillaume, M., Bragard, I., Pétré, B., & The APPS Interreg Group (Other coll.). (2019). “Patient participation” and related concepts: A scoping review on their dimensional composition. Patient Education and Counseling. doi:10.1016/j.pec.2019.08.001 Peer Reviewed verified by ORBi |
Locquet, M., Beaudart, C., Durieux, N., Reginster, J.-Y., & Bruyère, O. (2019). Relationship between the changes over time of bone mass and muscle health in children and adults: A systematic review and meta-analysis. BMC Musculoskeletal Disorders, 20, 429. doi:10.1186/s12891-019-2752-4 Peer Reviewed verified by ORBi |
De Meulemeester, A., Schietse, B., Vermeeren, B., Ghesquière, E., Declève, G., Buysse, H., Discart, I., Alewaeters, K., Durieux, N., Peleman, R., & Pauwels, N. (2018). Current and future directions in Belgian medical and health sciences librarianship: A user‐tailored approach. Health Information and Libraries Journal. doi:10.1111/hir.12237 Peer Reviewed verified by ORBi |
Durieux, N., & Willems, S. (28 June 2018). L'evidence-based practice : un défi pour notre faculté ? [Paper presentation]. Conférence à l'intention des membres de la Faculté de Psychologie, Logopédie et des Sciences de l'Education de l'Université de Liège. |
Durieux, N., & Willems, S. (07 April 2018). L’evidence-based practice en neuropsychologie [Paper presentation]. Forum annuel OFPN 2018, Paris, France. |
Durieux, N. (2018). Introduction à l’evidence-based practice dans la formation initiale en logopédie et en médecine : évaluation de dispositifs mis en place à l’Université de Liège [Doctoral thesis, ULiège - Université de Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/221424 |
Durieux, N., Maillart, C., Donneau, A.-F., & Pasleau, F. (2018). Controlled before-after study to evaluate change in evidence-based practice of speech and language therapy students. Health Information and Libraries Journal, 35 (3), 213-226. doi:10.1111/hir.12224 Peer Reviewed verified by ORBi |
Pochet, B., Collette, C., Decoster, S., De Lemos Esteves, F., Dieudonné, M., Durieux, N., & Vandenput, S. (2017). 5PMIS - Cinq piliers de la maîtrise de l'information scientifique. Liège, Belgium: Uliège Library. https://orbi.uliege.be/handle/2268/222624 |
Maillart, C., & Durieux, N. (20 May 2017). Former des futurs logopèdes à l’Evidence-Based Practice : défis et perspectives [Paper presentation]. Jubilé de la Faculté de Psychologie, Logopédie et Sciences de l’Education : congrès scientifique, Liège, Belgium. |
Durieux, N., Etienne, A.-M., & Willems, S. (March 2017). Introduction à l’evidence-based practice en psychologie. Journal des Psychologues, 345, p. 16-20. |
Etienne, A.-M., Stassart, C., Durieux, N., Quertemont, E., & Jans, V. (13 May 2016). Psychologue de la santé et le travail en équipe pluridisciplinaire! Préparer à une réalité de terrain à l’aide d’un exercice intégratif : la lecture de deux articles [Paper presentation]. 9e Journée annuelle de l’IFRES, Liège, Belgium. |
Moson, S., Lanotte, A.-F., & Durieux, N. (13 May 2016). Mise en place d’un dispositif collectif et global de formation et d’accompagnement pour le travail d’initiation à la recherche (TIR) [Paper presentation]. 9e journée annuelle de l'IFRES, Liège, Belgium. |
Vandenput, S., Crahay, V., Piazza, A., & Durieux, N. (01 March 2016). Evaluer les connaissances et savoir-faire en matière de recherche d’informations scientifiques : comment faire avec de grands groupes d’étudiants en bachelier ? [Paper presentation]. ILIB16 : soirée "How To" (Bibliothèque-Learning center des Sciences et Technologies de l’UCL), Louvain-la-Neuve, Belgium. |
Durieux, N., Pasleau, F., Piazza, A., Donneau, A.-F., Vandenput, S., & Maillart, C. (2016). Information behaviour of French-speaking speech–language therapists in Belgium: results of a questionnaire survey. Health Information and Libraries Journal, 33, 61-76. doi:10.1111/hir.12118 Peer Reviewed verified by ORBi |
Durieux, N. (10 December 2015). Séjour scientifique à l’étranger : contraintes et bénéfices [Paper presentation]. ULg Library : Advances Lunches on Library & Information Services, Liège, Belgium. |
Pochet, B., Blondeel, S., Collette, C., Delbushaye, T., Deweer, L., Durieux, N., Frédéric, F. O., Lanners, C., Moreau, F., & Thirion, P. (Eds.). (2015). Former aux compétences informationnelles à l'heure du Web 2.0 et des discovery tools - Actes du colloque du 18 mai 2015. ARES/BICfB. |
Maggio, L. A., Durieux, N., & Tannery, N. H. (2015). Librarians in Evidence-Based Medicine curricula: A qualitative study of librarian roles, training, and desires for future development. Medical Reference Services Quarterly, 34 (4), 428-440. doi:10.1080/02763869.2015.1082375 Peer Reviewed verified by ORBi |
Durieux, N. (17 October 2014). L'evidence-based practice en psychologie et en logopédie [Paper presentation]. Journée de Recherche Clinique de la CPLU, Liège, Belgium. |
Maillart, C., & Durieux, N. (2014). L’evidence-based practice à portée des orthophonistes : intérêt des recommandations pour la pratique clinique. Rééducation Orthophonique, 257, 71-82. |
Maillart, C., & Durieux, N. (2014). Evidence-based practice: fondements et réflexions sur l’apport en clinique. Langage et Pratiques, 53, 31-38. |
Durieux, N., Pasleau, F., Vandenput, S., & Maillart, C. (December 2013). Les orthophonistes utilisent-ils les données issues de la recherche scientifique ? Analyse des pratiques afin d’ajuster la formation universitaire en Belgique. Glossa : Cahiers de l'UNADRIO, 113, 110-118. |
Durieux, N., & Martinez Perez, T. (December 2013). EBP : grille de mots croisés. Cahiers de l'ASELF, 10 (4), p. 30-31;36. |
Maillart, C., & Durieux, N. (01 July 2013). Evidence-Based Practice et orthophonie : application aux troubles développementaux du langage [Paper presentation]. Ecole internationale d'Eté en Orthophonie / Logopédie, Lille, France. |
Durieux, N., & Vandenput, S. (2013). EBP : Zoom sur Medline. Cahiers de l'ASELF, 10 (3), 23-31. |
Martinez Perez, T., & Durieux, N. (2013). EBP : Zoom sur la COCHRANE et l’ASHA. Cahiers de l'ASELF, 10 (2), p. 14-18. |
Durieux, N., Vandenput, S., & Pasleau, F. (2013). Médecine factuelle : la hiérarchisation des preuves par le Centre for Evidence-Based Medicine d’Oxford. Revue Médicale de Liège, 68 (12), 644-649. Peer reviewed |
Thirion, P., & Durieux, N. (2012). Le B.A.-BA des normes de citation (6ème édition) de l'APA. (ULiège - Université de Liège). |
Durieux, N., De Lemos Esteves, F., & Pasleau, F. (06 July 2012). Information literacy in the context of Evidence-Based Medicine: teaching and learning assessment of a course intended for 4th year students in medicine at the University of Liège (Belgium) [Paper presentation]. 13th EAHIL Conference, Bruxelles, Belgium. |
Vandenput, S., Detroz, P., Brouwir, C., Durieux, N., & Pasleau, F. (04 July 2012). E-books: what interest(s) in 2012 for life sciences library users? [Paper presentation]. 13th European Association for Health Information and Libraries Conference, Bruxelles, Belgium. |
Durieux, N., Pasleau, F., Vandenput, S., Detroz, P., & Maillart, C. (04 July 2012). Assessing the information needs of speech therapists working in the French Community of Belgium in order to improve a course on Evidence-Based Practice at the University of Liège [Poster presentation]. 13th EAHIL Conference, Bruxelles, Belgium. |
Durieux, N., Maillart, C., Beckers, J., & Pasleau, F. (26 May 2012). Strengths and weaknesses of an Evidence-Based Practice course focused on information literacy [Paper presentation]. Standing Liaison Committee of E.U. Speech and Language Therapists and Logopedists (CPLOL): 8th Congress, La Haye, Netherlands. |
Durieux, N., Pasleau, F., & Maillart, C. (16 May 2012). Evaluation de savoirs et de savoir-faire en recherche d'informations probantes : étude exploratoire chez des étudiants en logopédie/orthophonie [Paper presentation]. 27e Congrès de l’Association Internationale de Pédagogie Universitaire, Trois-Rivières, Canada. |
Maillart, C., Wiot, N., Leclercq, A.-L., & Durieux, N. (14 May 2012). Comment former des cliniciens critiques et réflexifs ? Implémentation d’une formation à l’Evidence-Based Practice au sein d’un master en logopédie/orthophonie [Paper presentation]. 27ème congrès de l'Association internationale de pédagogie universitaire, Trois-Rivières, Canada. |
Thirion, P., & Durieux, N. (2012). APA@ULg : les normes de l'A.P.A. (American Psychological Association). (ULiège - Université de Liège). |
OCEBM Levels of Evidence Working Group. (2012). Oxford Centre for Evidence‐Based Medicine 2011 Levels of Evidence ‐ Traduction française (Durieux, N., Pasleau, F., ... Howick, J., Trans.). ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/113937. |
Durieux, N., Pasleau, F., Vandenput, S., Detroz, P., & Maillart, C. (2012). L’Evidence-Based Practice et les logopèdes en Communauté française de Belgique : résultats préliminaires d'une enquête. Cahiers de l'ASELF, 9 (4), 30-35. |
Durieux, N., Pasleau, F., & Maillart, C. (2012). Sensibilisation à l’Evidence-Based Practice en logopédie. Cahiers de l'ASELF, 1, 7-15. |
Maillart, C., & Durieux, N. (2012). Une initiation à la méthodologie « Evidence-Based Practice » Illustration à partir d’un cas clinique. In C. Maillart & M.-A. Schelstraete (Eds.), Les dysphasies : de l'évaluation à la rééducation (pp. 129-152). Issy-les-Moulineaux, France: Elsevier-Masson. |
Vandenput, S., Detroz, P., Brouwir, C., Durieux, N., & Pasleau, F. (2012). E-books : what interest(s) in 2012 for life sciences' library users at the University of Liège, Belgium? Journal of the European Association for Health Information and Libraries, 8 (4), 9-11. |
Durieux, N., Pasleau, F., Vandenput, S., Detroz, P., & Maillart, C. (2012). L’Evidence-Based Practice et les logopèdes en Communauté française de Belgique : résultats préliminaires d'une enquête. UPLF-Info, XXIV (5). |
Durieux, N., & Pasleau, F. (16 June 2010). Comparing the effectiveness of alternative investigation methods for library environmental evaluation [Paper presentation]. EAHIL 2010 : 12th European Conference of Medical and Health Libraries, Lisbonne, Portugal. |
Brouwir, C., Vandenput, S., Maas, M., Durieux, N., Fairon, N., & Pasleau, F. (August 2008). Placing the academic library at the center of veterinary PhD students' training. Journal of the European Association for Health Information and Libraries, 4 (3), 18-20. |
Durieux, N., Vandenput, S., Brouwir, C., Fairon, N., & Pasleau, F. (26 June 2008). Merging academic libraries: An opportunity for a face-lift? [Paper presentation]. EAHIL 2008 : 11th European Conference of Medical and Health Libraries, Helsinki, Finland. |
Fairon, N., Brouwir, C., Durieux, N., Vandenput, S., & Pasleau, F. (2008). How do users formulate their queries? A morpho-syntactic analysis [Paper presentation]. 11th European Conference of Medical and Health Libraries, Helsinki (Finland) June 2008, Helsinki, Finland. |
Pasleau, F., Brouwir, C., Durieux, N., Fairon, N., Spronck, S., & Vandenput, S. (15 September 2007). Sharing inter-faculty teaching experiences for improved training in information literacy [Paper presentation]. European Association for Health Information & Libraries - Workshop 2007 - Pathway to new roles, Krakow, Poland. |
Vandenput, S., Fairon, N., Durieux, N., & Pasleau, F. (15 September 2006). Easy access to medical literature: are users' habits changing? Is it a threat to science quality? [Paper presentation]. 10th European Conference of Medical and Health Libraries, Cluj-Napoca, Romania. |