What are the specific effects of shared reading activities to support emergent literacy skills ? A randomized control study on French-speaking preschool children
shared reading; language intervention; preschooler
Disciplines :
Treatment & clinical psychology
Author, co-author :
Maillart, Christelle ; Université de Liège - ULiège > Département de Logopédie > Logopédie clinique
Binamé, Florence ; Université de Liège - ULiège > Département de Logopédie > Neuropsychologie du langage et des apprentissages
Vossius, Line ; Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie > Psychologie du développement cognitif normal et atypique
Chrifi, Nora ; Université de Liège - ULiège > Unités de recherche interfacultaires > Research Unit for a life-Course perspective on Health and Education (RUCHE) ; Université de Liège - ULiège > Département de Logopédie > Logopédie clinique
Jidovtseff, Boris ; Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la motricité > Déterm. perf. & asp. gén.et spéc.de l'entr.y comp.de ht niv.
Rousselle, Laurence ; Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie > Psychologie du développement cognitif normal et atypique
Language :
English
Title :
What are the specific effects of shared reading activities to support emergent literacy skills ? A randomized control study on French-speaking preschool children
Publication date :
October 2018
Event name :
17th International Clinical Phonetics and Linguistics Association Conference
Event organizer :
University of Malta
Event place :
St Julians, Malta
Event date :
du 23 octobre 2018 au 25 octobre 2018
Audience :
International
Peer reviewed :
Peer reviewed
Development Goals :
3. Good health and well-being 4. Quality education