Doctoral thesis (Dissertations and theses)
Introduction à l’evidence-based practice dans la formation initiale en logopédie et en médecine : évaluation de dispositifs mis en place à l’Université de Liège
Durieux, Nancy
2018
 

Files


Full Text
These_DurieuxN_vdef.pdf
Publisher postprint (1.19 MB)
Request a copy
Full Text Parts
These_DurieuxN_vdef_ch1.pdf
Publisher postprint (589.7 kB)
Download
These_DurieuxN_vdef_ch6.pdf
Publisher postprint (750.17 kB)
Download
Annexes
These_slides_defense_vdef.pdf
Publisher postprint (1.36 MB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
evidence-based practice; evidence-based medicine; enseignement
Abstract :
[fr] Le présent travail de thèse a pour objectif principal d’évaluer – afin de proposer des pistes d’amélioration – les dispositifs de formation à l’approche evidence-based practice (EBP) développés pour les étudiants en logopédie et en médecine à l’Université de Liège et de contribuer ainsi à l’évolution de l’enseignement de l’EBP dans ces disciplines.
Disciplines :
Human health sciences: Multidisciplinary, general & others
Treatment & clinical psychology
Library & information sciences
Author, co-author :
Durieux, Nancy  ;  Université de Liège - ULiège > Bibliothèque des Sciences de la vie
Language :
French
Title :
Introduction à l’evidence-based practice dans la formation initiale en logopédie et en médecine : évaluation de dispositifs mis en place à l’Université de Liège
Alternative titles :
[en] Introduction to evidence-based practice in the initial training in speech and language therapy and in medicine: evaluation of educational modules organized at the University of Liège
Defense date :
13 March 2018
Number of pages :
171
Institution :
ULiège - Université de Liège
Degree :
Doctorat en sciences médicales
Promotor :
Bonnet, Pierre  ;  Université de Liège - ULiège > Pédagogie des sciences morphologiques
Maillart, Christelle  ;  Université de Liège - ULiège > Unités de recherche interfacultaires > Research Unit for a life-Course perspective on Health and Education (RUCHE)
President :
Seutin, Vincent ;  Université de Liège - ULiège > GIGA > GIGA Neurosciences - Neurophysiology
Secretary :
Thirion, Paul  ;  Université de Liège - ULiège > CARE "ULiège Library" > ULiège Library : Sciences humaines - Sc. Antiquité
Jury member :
Daube, Georges  ;  Université de Liège - ULiège > Fundamental and Applied Research for Animals and Health (FARAH) > FARAH: Santé publique vétérinaire
Beckers, Jacqueline ;  Université de Liège - ULiège > Département des Sciences de l'éducation
Reach, Gérard
Vander Stichele, Robert
Available on ORBi :
since 21 March 2018

Statistics


Number of views
805 (84 by ULiège)
Number of downloads
1621 (83 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi