Profil

Hamza Mohamed Imam Bashandy Taalab

Main Referenced Co-authors
Dozo, Björn-Olav  (8)
Hurel, Pierre-Yves  (8)
Barnabé, Fanny  (6)
Delbouille, Julie  (6)
Dupont, Bruno  (6)
Main Referenced Keywords
Minecraft (5); Jeu vidéo (4); Game studies (3); jeu vidéo (3); Liège Game Lab (3);
Main Referenced Unit & Research Centers
Liège Game Lab (9)
LEMME - Laboratoire d'Étude sur les Médias et la Médiation - ULiège [BE] (4)
SBD Lab (2)
SSRI - HEL (1)
Traverses - ULiège [BE] (1)
Main Referenced Disciplines
Arts & humanities: Multidisciplinary, general & others (14)
Architecture (9)
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others (7)
Communication & mass media (5)
Education & instruction (1)

Publications (total 20)

The most downloaded
635 downloads
Attia, S., & Bashandy, H. (2016). Evaluation of Adaptive Facades: The Case Study of AGC Headquarter in Belgium. In J. Belis & C. Louter, Challenging Glass 5 (1). Ghent, Belgium: Ghent University. https://hdl.handle.net/2268/198431

Bashandy, H. (2023). Mapping Spaces of Resistance in Videogames [Doctoral thesis, ULiège - University of Liège]. ORBi-University of Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/298763

Bashandy, H., Hallot, P., & Dozo, B.-O. (11 March 2021). Créer, Modifier et Détourner: Cartographier le territoire pour jouer [Paper presentation]. Jouer L'ingénieur et l'aménageur, Lille, France.

Messina, A., Godfirnon, M., Bashandy, H., Hurel, P.-Y., & Magermans, W. (2020). Oupeyecraft : projet de participation citoyenne par le biais du jeu vidéo [Paper presentation]. Émission twitch du Liège Game Lab.

Bashandy, H. (30 April 2020). Games For Protesters [Paper presentation]. Cours d'Histoire et Analyse des pratiques du jeu vidéo, Liège, Belgium.

Krywicki, B., Godfirnon, M., Surinx, F.-X., Colombani, P.-A., Dupont, B., Delbouille, J., Barnabé, F., Bashandy, H., Dozo, B.-O., Houlmont, P.-Y., & Hurel, P.-Y. (03 March 2020). Le jeu vidéo comme objet culturel contemporain [Paper presentation]. Cours de questions d'actualité, Liège, Belgium.

Bashandy, H. (2020). Playing, Mapping, and Power: A Critical Analysis of Using Minecraft in Spatial Design. American Journal of Play, 12 (3).
Peer reviewed

Hurel, P.-Y., Bashandy, H., Godfirnon, M., & Messina, A. (11 December 2019). Liègecraft : le vingt août est à nous ! : Retour sur un dispositif d'appropriation ludique de l'espace urbain [Paper presentation]. Agir dans la ville. Art et politique dans l'espace urbain 4 : de la destruction.

Dupont, B., Houlmont, P.-Y., Barnabé, F., Hurel, P.-Y., Delbouille, J., Dozo, B.-O., Bashandy, H., Krywicki, B., Messina, A., Godfirnon, M., Michel, L., & Surinx, F.-X. (22 November 2019). Une littératie vraiment vidéoludique ? Du capital ludique à l’apprentissage du jeu vidéo [Paper presentation]. Colloque international de l'AUPTIC, Fribourg, Switzerland.

Messina, A., & Bashandy, H. (14 November 2019). Projet LiègeCraft : perspectives de recherches et étude du concept de carte démocratique [Paper presentation]. Formapéro à la Haute Ecole de la Ville de Liège, Liège, Belgium.

Hurel, P.-Y., Dupont, B., Delbouille, J., Bashandy, H., Houlmont, P.-Y., Krywicki, B., Dozo, B.-O., & Barnabé, F. (25 October 2019). Parlez-vous le Super Mario ? La métaphore langagière mise à l’épreuve en recherche-jeu-création [Paper presentation]. Les langages du jeu vidéo : codes, discours et images en jeu, Lausanne, Switzerland.

Bashandy, H. (09 July 2019). Jouer des cartes, Créer de l’espace: Analyse critique des programmes participatifs de Minecraft [Paper presentation]. Journées Doctorales 2019 - Appropriation des objets numériques, Louvain-la-Neuve, Belgium.

Bashandy, H. (19 June 2019). Mapping Spaces by Play [Paper presentation]. 5th International Workshop -Japan's Videogames and Digital Cultures Between the Local and the Global-, Leipzig, Germany.

Bashandy, H. (02 May 2019). Games For Protesters: Analysis of urban spaces in the city and repurposing digital simulation [Paper presentation]. Cours d'Histoire et Analyse des pratiques du jeu vidéo, Liège, Belgium.

Delbouille, J., Krywicki, B., Hurel, P.-Y., Dupont, B., Castelain, N., Barnabé, F., Dozo, B.-O., Houlmont, P.-Y., Bashandy, H., Messina, A., Godfirnon, M., & Michel, L. (23 April 2019). La recherche en jeu vidéo à l'Université de Liège [Paper presentation]. Cours de Questions d'Actualité.

Bashandy, H. (14 April 2019). Playing Maps, Making Space: Can gameplay pave the way for a democratic map [Paper presentation]. Urban Play: The 15th Annual Tampere University Game Research Lab Seminar, Tampere, Finland.

Dozo, B.-O., Barnabé, F., Dupont, B., Guesse, C., Jousten, L., Crucifix, B., Duchesne, C., Hurel, P.-Y., Delbouille, J., Krywicki, B., Houlmont, P.-Y., & Bashandy Taalab, H. (2019). L'étude des cultures populaires à l'Université de Liège : brève généalogie. In V. Genin (Ed.), Une Fabrique des Sciences humaines. L'Université de Liège dans la mêlée (1817-2017). Bruxelles, Belgium: Archives Générales du Royaume.

Bashandy, H., Hallot, P., & Dozo, B.-O. (2019). Jeux Vidéo Et Protestations Civiques Et Politiques Développer La Littératie Spatiale Des Manifestants Urbains Grâce Au Jeu Vidéo ? Géographie et Cultures, 109, 187. doi:10.4000/gc.10034
Peer reviewed

Hurel, P.-Y., Dupont, B., Barnabé, F., Delbouille, J., Krywicki, B., Dozo, B.-O., Houlmont, P.-Y., Bashandy, H., Messina, A., Delvaux, N., & Godfirnon, M. (28 October 2018). Conclusions du colloque [Paper presentation]. Entre le jeu et le joueur : écarts et médiations.

Attia, S., & Bashandy, H. (2016). Evaluation of Adaptive Facades: The Case Study of AGC Headquarter in Belgium. In J. Belis & C. Louter, Challenging Glass 5 (1). Ghent, Belgium: Ghent University.
Peer reviewed

Attia, S., & Bashandy, H. (2015). Evaluation of Adaptive Facades, AGC Building a case study of an automated glass facade: Interviews and Process Mapping with the Design Team. (1). Liege, Belgium: SBD Lab.

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