Article (Périodiques scientifiques)
Exploration of serial structure procedural learning in children with language impairment.
Gabriel, Audrey; Maillart, Christelle; Guillaume, mélody et al.
2011In Journal of the International Neuropsychological Society, 17, p. 1-8
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
EXPLORATION OF SERIAL STRUCTURE PROCEDURAL LEARNING IN CHILDREN WITH SPECIFIC LANGUAGE IMPAIRMENT _JINS#-10-35.pdf
Postprint Éditeur (119.21 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBi sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
procedural learning; specific language development; serial reaction time
Résumé :
[en] Recent studies on specific language impairment (SLI) have suggested that language deficits are directly associated with poor procedural learning abilities. Findings from our previous work are contrary to this hypothesis; we found that children with SLI were able to learn eight-element-long sequences as fast and as accurately as children with normal language (NL) on a serial reaction time (SRT) task. A probabilistic rather than a deterministic SRT paradigm was used in the current study to explore procedural learning in children with SLI to mimic real conditions of language learning. Fifteen children with or without SLI were compared on an SRT task including a probabilistic eight-element-long sequence. Results show that children with SLI were able to learn this sequence as fast and as accurately as children with NL, and that similar sequence-specific learning was observed in both groups. These results are novel and suggest that children with SLI do not display global procedural system deficits. (JINS, 2011, 17, 1-8).
Disciplines :
Psychologie cognitive & théorique
Auteur, co-auteur :
Gabriel, Audrey ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Logopédie clinique
Maillart, Christelle  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Logopédie clinique
Guillaume, mélody
Stefaniak, Nicolas ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Neuropsychologie
Meulemans, Thierry ;  Université de Liège - ULiège > Services généraux (Fac. de psycho. et des sc. de l'éducat.) > Doyen de la Faculté de Psychologie et des sc. de l'éducation
Langue du document :
Anglais
Titre :
Exploration of serial structure procedural learning in children with language impairment.
Date de publication/diffusion :
2011
Titre du périodique :
Journal of the International Neuropsychological Society
ISSN :
1355-6177
eISSN :
1469-7661
Maison d'édition :
Cambridge University Press, Cambridge, Royaume-Uni
Volume/Tome :
17
Pagination :
1-8
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBi :
depuis le 07 juillet 2011

Statistiques


Nombre de vues
357 (dont 23 ULiège)
Nombre de téléchargements
1048 (dont 23 ULiège)

citations Scopus®
 
66
citations Scopus®
sans auto-citations
55
OpenCitations
 
52
citations OpenAlex
 
82

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBi