Article (Scientific journals)
L’évaluation dynamique dans le cadre du trouble développemental du langage : Fondements théoriques et perspectives
Menjot, Pauline; Comblain, Annick; Leclercq, Anne-Lise
2024In ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 190 (juin)
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Article_ANAE_version-post-print-auteur_18-05-24.pdf
Author postprint (357.89 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Evaluation dynamique; Trouble développemental du langage; Bilinguisme; Précision du diagnostic
Abstract :
[fr] L’évaluation dynamique est une méthode d’évaluation au cours de laquelle l’évaluateur interagit avec l’évalué afin d’identifier ses capacités latentes et son potentiel d’apprentissage. Cet article expose ses bases théoriques, examine son utilisation dans le diagnostic du trouble développemental du langage (TDL), recense les épreuves existantes et discute de ses perspectives.
[en] Dynamic assessment is a method of assessment in which the assessor interacts with the person being assessed to identify latent abilities and learning potential. This article outlines its theoretical foundations, examines its use in the diagnosis of developmental language disorder (DLD), lists the existing tests, and discusses its prospects.
Disciplines :
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others
Author, co-author :
Menjot, Pauline  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Logopédie
Comblain, Annick  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Logopédie > Langage, handicaps et troubles neuro-développementaux
Leclercq, Anne-Lise  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Logopédie
Language :
French
Title :
L’évaluation dynamique dans le cadre du trouble développemental du langage : Fondements théoriques et perspectives
Alternative titles :
[en] Dynamic assessment in developmental language disorder: theoretical foundations and perspectives
Publication date :
2024
Journal title :
ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant
ISSN :
0999-792X
Publisher :
PDG Communication, France
Special issue title :
Les outils d’évaluation du langage oral chez les enfants - Les défis d'une évaluation scientifiquement fondée
Volume :
190
Issue :
juin
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Development Goals :
4. Quality education
3. Good health and well-being
10. Reduced inequalities
Available on ORBi :
since 01 June 2024

Statistics


Number of views
169 (19 by ULiège)
Number of downloads
109 (4 by ULiège)

Scopus citations®
 
0
Scopus citations®
without self-citations
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi