Paper published in a journal (Scientific congresses and symposiums)
Talking about the past: a way to stimulate episodic memory development in preschoolers
Léonard, Christina; Geurten, Marie; Willems, Sylvie
2019In Brain and Cognition, 137
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Talking about the past A way to stimulate episodic memory development in preschoolers.pdf
Publisher postprint (48.02 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
parental reminiscing style; episodic memory; early childhood
Disciplines :
Theoretical & cognitive psychology
Author, co-author :
Léonard, Christina  ;  Université de Liège - ULiège > Psychologie > Psychologie et Neuroscience Cognitives
Geurten, Marie ;  Université de Liège - ULiège > CRC In vivo Imaging-Aging & Memory
Willems, Sylvie  ;  Université de Liège - ULiège > Clinique psychologique et logopédique universitaire (CPLU)
Language :
English
Title :
Talking about the past: a way to stimulate episodic memory development in preschoolers
Alternative titles :
[en] Discuter du passé : une manière de stimuler le développement de la mémoire épisodique d'enfants d'âge préscolaire
Publication date :
December 2019
Event name :
Cognitive Neuroscience of Memory: The Recollection, Familiarity, and Novelty detection conference
Event place :
Liège, Belgium
Event date :
3-4 octobre 2019
Audience :
International
Journal title :
Brain and Cognition
ISSN :
0278-2626
eISSN :
1090-2147
Publisher :
Elsevier, Atlanta, United States - New York
Volume :
137
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 10 December 2019

Statistics


Number of views
133 (34 by ULiège)
Number of downloads
180 (19 by ULiège)

OpenCitations
 
1

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi