Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Give us feedback
Explore
Search
Special collections
Statistics
News
Help
Start on ORBi
Deposit
Profile
Publication List
Add your ORCID
Tutorials
Legal Information
Training sessions
About
What's ORBi ?
Impact and visibility
Around ORBi
About statistics
About metrics
OAI-PMH
ORBi team
Release Notes
Back
Home
Detailled Reference
Download
Article (Scientific journals)
Favoriser la co-régulation et la co-construction d’une démarche efficace de résolution de problèmes mathématiques en fin d’enseignement primaire
Jaegers, Doriane
;
Lafontaine, Dominique
;
Fagnant, Annick
2016
•
In
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 38
(3), p. 569-589
Peer Reviewed verified by ORBi
Permalink
https://hdl.handle.net/2268/200388
Files (1)
Send to
Details
Statistics
Bibliography
Similar publications
Files
Full Text
2016_JaegersLafontaineFagnant-VersionPubliée.pdf
Publisher postprint (146.1 kB)
Download
All documents in ORBi are protected by a
user license
.
Send to
RIS
BibTex
APA
Chicago
Permalink
X
Linkedin
copy to clipboard
copied
Details
Keywords :
Tâches complexes de mathématiques; modèle d’environnements d’enseignement/apprentissage stimulants; Résolution de problèmes; Métacognition; Co-régulation
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Jaegers, Doriane
;
Université de Liège > Département des Sciences de l'éducation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Lafontaine, Dominique
;
Université de Liège > Département des Sciences de l'éducation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Fagnant, Annick
;
Université de Liège > Département des Sciences de l'éducation > Didactique générale et intervention éducative
Language :
French
Title :
Favoriser la co-régulation et la co-construction d’une démarche efficace de résolution de problèmes mathématiques en fin d’enseignement primaire
Publication date :
2016
Journal title :
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften
ISSN :
1424-3946
eISSN :
2624-8492
Publisher :
Schweizerische Gesellschaft für Bildungsforschung, Fribourg, Switzerland
Special issue title :
3
Volume :
38
Issue :
3
Pages :
569-589
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 15 July 2016
Statistics
Number of views
171 (40 by ULiège)
Number of downloads
35 (16 by ULiège)
More statistics
Bibliography
Similar publications
Contact ORBi