Paper published in a journal (Scientific congresses and symposiums)
From Expository Teaching to First e-Learning Course Production: Capture in a 17 Online Course Sample of a Pedagogical Pattern Facilitating Transition
Verpoorten, Dominique; Poumay, Marianne; Delcomminette, Séverine et al.
2006In Advanced Learning Technologies
Peer reviewed
 

Files


Full Text
A0946_Verpoorten ICALT 06.PDF
Publisher postprint (39.24 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
eLearning; methods
Abstract :
[en] This paper discusses an activity structure, RQAT, mined from a study of 17 on-line courses. It formats this structure as a pedagogical pattern and presents it as an abstraction to support staff development, especially faculty willing to incorporate first online components to enhance face to face courses.
Research Center/Unit :
LabSET - Laboratoire de soutien aux Synergies Education-Technologie - ULiège
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Verpoorten, Dominique  ;  Université de Liège - ULiège > Département d'éducation et formation > LABSET (Labo de Soutien à l'Enseignement Télématique) - Innovations méthodologiques en pédagogie de l'enseign. sup.
Poumay, Marianne ;  Université de Liège - ULiège > Innovations méthodologiques en pédagogie de l'enseign. sup. - IFRES - LABSET
Delcomminette, Séverine ;  Université de Liège - ULiège > Département d'éducation et formation > Technologie de l'éducation
Leclercq, Dieudonné  ;  Université de Liège - ULiège > Département d'éducation et formation > Technologie de l'éducation
Language :
English
Title :
From Expository Teaching to First e-Learning Course Production: Capture in a 17 Online Course Sample of a Pedagogical Pattern Facilitating Transition
Publication date :
2006
Event name :
Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies
Event organizer :
IEEE
Event place :
Kerkrade, Netherlands
Event date :
5-7 July, 2006
Audience :
International
Journal title :
Advanced Learning Technologies
ISSN :
2161-377X
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 15 June 2009

Statistics


Number of views
182 (35 by ULiège)
Number of downloads
877 (11 by ULiège)

Scopus citations®
 
1
Scopus citations®
without self-citations
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi