Poster (Scientific congresses and symposiums)
Effets des habiletés phonologiques et de la méthode d’apprentissage de la lecture sur l’acquisition de la lecture et de l’orthographe.
Sadzot, Agnès; Rajon, Lindy; Nicolay, Anne-Catherine et al.
2006Colloque International "Approche cognitive de l'apprentissage du langage écrit"
 

Files


Full Text
Poster Sadzot.pdf
Author preprint (44.2 kB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
phonological skills; phonic method; whole language method; reading; spelling; habiletés phonologiques; méthode phonique; méthode globale; lecture; orthographe
Disciplines :
Theoretical & cognitive psychology
Author, co-author :
Sadzot, Agnès ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences cognitives > Neuropsychologie du Langage
Rajon, Lindy
Nicolay, Anne-Catherine ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences cognitives > Département des sciences cognitives
Poncelet, Martine ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences cognitives > Neuropsychologie du langage et des apprentissages
Language :
French
Title :
Effets des habiletés phonologiques et de la méthode d’apprentissage de la lecture sur l’acquisition de la lecture et de l’orthographe.
Alternative titles :
[en] Effects of phonological skills and methods of reading instruction on reading and spelling acquisition.
Publication date :
October 2006
Event name :
Colloque International "Approche cognitive de l'apprentissage du langage écrit"
Event organizer :
Université de Rennes II
Event place :
Rennes, France
Event date :
19-20 octobre 2006
Audience :
International
Available on ORBi :
since 03 June 2009

Statistics


Number of views
318 (45 by ULiège)
Number of downloads
17 (10 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi