Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Give us feedback
Explore
Search
Special collections
Statistics
News
Help
Start on ORBi
Deposit
Profile
Publication List
Add your ORCID
Tutorials
Legal Information
Training sessions
About
What's ORBi ?
Impact and visibility
Around ORBi
About statistics
About metrics
OAI-PMH
ORBi team
Release Notes
Back
Home
Detailled Reference
Available on ORBi since
03 June 2009
Poster (Scientific congresses and symposiums)
Effets des habiletés phonologiques et de la méthode d’apprentissage de la lecture sur l’acquisition de la lecture et de l’orthographe.
Sadzot, Agnès
;
Rajon, Lindy
;
Nicolay, Anne-Catherine
et al.
2006
•
Colloque International "Approche cognitive de l'apprentissage du langage écrit"
Permalink
https://hdl.handle.net/2268/13669
Files
Send to
Details
Statistics
Bibliography
Similar publications
Files
Full Text
Poster Sadzot.pdf
Author preprint (44.2 kB)
All documents in ORBi are protected by a
user license
.
Send to
RIS
BibTex
APA
Chicago
Permalink
Twitter
Linkedin
copy to clipboard
copied
Details
Keywords :
phonological skills; phonic method; whole language method; reading; spelling; habiletés phonologiques; méthode phonique; méthode globale; lecture; orthographe
Disciplines :
Theoretical & cognitive psychology
Author, co-author :
Sadzot, Agnès
;
Université de Liège - ULiège > Département des sciences cognitives > Neuropsychologie du Langage
Rajon, Lindy
Nicolay, Anne-Catherine
;
Université de Liège - ULiège > Département des sciences cognitives > Département des sciences cognitives
Poncelet, Martine
;
Université de Liège - ULiège > Département des sciences cognitives > Neuropsychologie du langage et des apprentissages
Language :
French
Title :
Effets des habiletés phonologiques et de la méthode d’apprentissage de la lecture sur l’acquisition de la lecture et de l’orthographe.
Alternative titles :
[en]
Effects of phonological skills and methods of reading instruction on reading and spelling acquisition.
Publication date :
October 2006
Event name :
Colloque International "Approche cognitive de l'apprentissage du langage écrit"
Event organizer :
Université de Rennes II
Event place :
Rennes, France
Event date :
19-20 octobre 2006
Audience :
International
Statistics
Number of views
308 (44 by ULiège)
Number of downloads
16 (9 by ULiège)
More statistics
Bibliography
Similar publications
Contact ORBi