Available on ORBi since
03 June 2009
Poster (Scientific congresses and symposiums)
Effets des habiletés phonologiques et de la méthode d’apprentissage de la lecture sur l’acquisition de la lecture et de l’orthographe.
Sadzot, Agnès; Rajon, Lindy; Nicolay, Anne-Catherine et al.
2006Colloque International "Approche cognitive de l'apprentissage du langage écrit"
 

Files


Full Text
Poster Sadzot.pdf
Author preprint (44.2 kB)

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
phonological skills; phonic method; whole language method; reading; spelling; habiletés phonologiques; méthode phonique; méthode globale; lecture; orthographe
Disciplines :
Theoretical & cognitive psychology
Author, co-author :
Sadzot, Agnès ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences cognitives > Neuropsychologie du Langage
Rajon, Lindy
Nicolay, Anne-Catherine ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences cognitives > Département des sciences cognitives
Poncelet, Martine ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences cognitives > Neuropsychologie du langage et des apprentissages
Language :
French
Title :
Effets des habiletés phonologiques et de la méthode d’apprentissage de la lecture sur l’acquisition de la lecture et de l’orthographe.
Alternative titles :
[en] Effects of phonological skills and methods of reading instruction on reading and spelling acquisition.
Publication date :
October 2006
Event name :
Colloque International "Approche cognitive de l'apprentissage du langage écrit"
Event organizer :
Université de Rennes II
Event place :
Rennes, France
Event date :
19-20 octobre 2006
Audience :
International

Statistics


Number of views
308 (44 by ULiège)
Number of downloads
16 (9 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi