Reference : Un modèle pédagogique global pour une approche du paysage fondée sur les nouvelles te...
Dissertations and theses : Doctoral thesis
Social & behavioral sciences, psychology : Human geography & demography
Social & behavioral sciences, psychology : Education & instruction
http://hdl.handle.net/2268/106995
Un modèle pédagogique global pour une approche du paysage fondée sur les nouvelles technologies de l'information et de la communication (NTIC)
French
Partoune, Christine mailto [Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Didactique des sciences géographiques >]
3-Feb-2004
Université de Liège, ​Liège, ​​Belgique
Docteur en sciences
Merenne-Schoumaker, Bernadette mailto
Beckers, Jacqueline mailto
Donnay, Jean-Paul mailto
Fourez, Gérard
Leclercq, Dieudonné mailto
Hugonie, Gérard
Antrop, Marc
[en] landscape ; hypermedia ; environmental education
[fr] paysage ; hypermédia ; éducation relative à l'environnement
[en] How to develop global and complex thinking ? By conceiving and making an hyperlandscape with appropriate pedagogical and technical constraints. But is it enough ? No, of course ! I requires an inventive approach for giving a sense to that task. Here is described the way followed during a research-action in various contexts, from primary school to high school. A global pedagogical model is proposed as a tool for environmental education by and for the landscape.
Laboratoire de méthodologie de la géographie - ULg ; Institut d'Eco-pédagogie, asbl
Région wallonne : Direction générale des Ressources naturelles et de l'Environnement - DGRNE ; Communauté française de Belgique - CfB
Hyperpaysages
Researchers ; Professionals ; Students ; Others
http://hdl.handle.net/2268/106995
http://www.hyperpaysages.be

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Open access
ThèseCPartoune.pdfAuthor postprint49.45 MBView/Open

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBi are protected by a user license.