Profil

Parlascino Emmanuelle

See author's contact details
Main Referenced Co-authors
Verpoorten, Dominique  (4)
Borsu, Olivier  (2)
Devyver, Julie  (2)
Jérôme, Françoise  (2)
Schillings, Patricia  (2)
Main Referenced Keywords
apprentissage hybride (2); blended learning (2); development methodology (2); formation mixte (2); MOOCs (2);
Main Referenced Unit & Research Centers
CRIFA (2)
Germany: University of Cologne, Romania: Reading and Writing for Critical Thinking, Romanian Association, Hungary: Kecskemét College, Germany: Pädagogisches Landesinstitut Rheinland-Pfalz, Belgium: University of Liège, Belgium: Haute Ecole de la ville de Liège/ Haute Ecole JONFOSSE, Portugal: University of Minho, Russia: Herzen Pedagogical State University Sankt Petersburg. (1)
IFRES (1)
IFRES / CRIFA (1)
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (7)

Publications (total 7)

The most downloaded
1481 downloads
Parlascino, E., & Joris, N. (2015). Intégration de tablettes numériques dans la formation des futurs enseignants: une étude de cas. In T. Karsenti (Ed.), Mieux former les enseignants dans la francophonie: principaux enjeux actuels et futurs. Québec, Canada: Agence Universitaire de la francophonie. https://hdl.handle.net/2268/184035

Huart, J., Leduc, L., Laurent, N., Dispas, C., Parlascino, E., Lambert, I., Vieujean, A.-C., Compère, F., Charbaut, C., Siquet, A., & Verpoorten, D. (16 May 2023). Le mentorat en 3D du POLLEM : Quels avantages pour la transition dans l'enseignement supérieur? [Paper presentation]. Journée belge de l'Association Internationale de Pédagogie Universitaire, Bruxelles, Belgium.
Peer reviewed

Verpoorten, D., Parlascino, E., & Colaux, C. (2021). SI-PASS in a Belgian university: a pilot showcase. In A. Strommen-Bakhtiar, R. Helde, ... E. Suzen (Eds.), Supplemental instruction. Volume 2: Student learning processes (pp. 123-139). Münster, Germany: Waxman. doi:10.31244/9783830993254
Peer reviewed

Verpoorten, D., Parlascino, E., André, M., Schillings, P., Devyver, J., Borsu, O., Van de Poël, J.-F., & Jérôme, F. (Other coll.). (2017). Blended learning - Pedagogical success factors and development methodology. Liège, Belgium: IFRES - Université de Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/209645

Parlascino, E., Jérôme, F., Denis, B., Devyver, J., Borsu, O., Van de Poël, J.-F., Navet, R., Verpoorten, D., & Haubruge, E. (Other coll.). (2017). Innovative instructional and methodological support for the Jobs@Skills - SCES - Liège-Luxembourg incubator: Guidelines for developing blended learning. Liège, Belgium: IFRES - Université de Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/210787

Parlascino, E. (06 November 2015). D’une Communauté de Pratique « sollicitée » à une Communauté de Pratique autonome [Paper presentation]. 1er Séminaire de l’Observatoire des communautés de connaissance - Communautés et Innovation, Strasbourg, France.

Parlascino, E., & Joris, N. (2015). Intégration de tablettes numériques dans la formation des futurs enseignants: une étude de cas. In T. Karsenti (Ed.), Mieux former les enseignants dans la francophonie: principaux enjeux actuels et futurs. Québec, Canada: Agence Universitaire de la francophonie.

Schillings, P., & Parlascino, E. (28 January 2015). L’effet des cercles de lecture sur les compétences de lecture en 4e année de l’enseignement de qualification : le rôle des processus d’autorégulation des élèves [Paper presentation]. 27e colloque de l'Admée Europe, Liège, Belgium.

Contact ORBi