Profil

Vlassis Joelle

See author's contact details
Main Referenced Co-authors
Demonty, Isabelle  (5)
Fagnant, Annick  (3)
Auquière, Amélie  (1)
Baye, Ariane  (1)
Beckers, Jacqueline  (1)
Main Referenced Keywords
Developmental and Educational Psychology (1); Education (1);
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (10)

Publications (total 10)

The most downloaded
120 downloads
Crepin, F., Jehin, M., & Vlassis, J. (2006). Un exemple de différenciation au premier degré de l'enseignement secondaire. Comment multiplier les occasions d'aide individualisée à l'élève pendant le cours normal des activités d'apprentissage ? [Paper presentation]. Les actes du 4e congrès des chercheurs en éducation, Namur, Belgium. https://hdl.handle.net/2268/10033

The most cited

5 citations (OpenAlex)

Vlassis, J., Baye, A., Auquière, A., de Chambrier, A.-F., Dierendonck, C., Giauque, N., Kerger, S., Luxembourger, C., Poncelet, D., Tinnes-Vigne, M., Tazouti, Y., & Fagnant, A. (2022). Developing arithmetic skills in kindergarten through a game-based approach: a major issue for learners and a challenge for teachers. International Journal of Early Years Education, 1-16. doi:10.1080/09669760.2022.2138740 https://hdl.handle.net/2268/296086

Vlassis, J., Baye, A., Auquière, A., de Chambrier, A.-F., Dierendonck, C., Giauque, N., Kerger, S., Luxembourger, C., Poncelet, D., Tinnes-Vigne, M., Tazouti, Y., & Fagnant, A. (2022). Developing arithmetic skills in kindergarten through a game-based approach: a major issue for learners and a challenge for teachers. International Journal of Early Years Education, 1-16. doi:10.1080/09669760.2022.2138740
Peer Reviewed verified by ORBi

Vlassis, J., & Demonty, I. (July 2021). The importance of teacher-student interactions in mathematical learning: the example of generalisation [Paper presentation]. 14th International Congres on mathematical Research Education (ICME 14).
Peer reviewed

Crepin, F., Jehin, M., & Vlassis, J. (2006). Un exemple de différenciation au premier degré de l'enseignement secondaire. Comment multiplier les occasions d'aide individualisée à l'élève pendant le cours normal des activités d'apprentissage ? [Paper presentation]. Les actes du 4e congrès des chercheurs en éducation, Namur, Belgium.
Peer reviewed

Fagnant, A., Vlassis, J., & Crahay, M. (2005). Using mathematical symbols at the beginning of arithmetical and algebraic learning. In L. Verschaffel, Powerful environments for promoting deep conceptual and strategic learning (pp. 81-95). Leuven, Belgium: Leuven University Press.

Vlassis, J., & Demonty, I. (2002). L'algèbre par des situations-problèmes au début du secondaire : guide méthodologique et CD-ROM. Bruxelles, Belgium: De Boeck.

Vlassis, J., & Demonty, I. (2001). Comment les élèves apprennent-ils l'algèbre ? Informations Pédagogiques, 134, 19-40.

Fagnant, A., & Vlassis, J. (2001). Utiliser les connaissances antérieures des élèves pour construire les mathématiques : Quelques réflexions sur les calculs relationnels au primaire et sur les équations au seconaire. In Le point sur la recherche en éducation en Communauté française : actes du 1er congrès des chercheurs en éducation, Bruxelles, 24-25 mai 2000 (pp. 227-232). Bruxelles, Belgium: Ministère de l'Enseignement Supérieur et de la Recherche Scientifique.

Demonty, I., & Vlassis, J. (2000). Apprendre à résoudre des équations. informations pé, 50, 35-42.

Demonty, I., Detheux-Jehin, M., & Vlassis, J. (1996). Comment les professeurs de mathématiques évaluent-ils leurs élèves ? Informations Pédagogiques, 27, 10-23.

Beckers, J., Detheux, M., & Vlassis, J. (1992). Épreuve externe en mathématique, sixième année primaire : Présentation des résultats de la population testée. Liège, Belgium: Service de Pédagogie Expérimentale de l'Université de Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/21441

Contact ORBi