This website uses cookies

The University of Liège wishes to use cookies or trackers to store and access your personal data, to perform audience measurement. Some cookies are necessary for the website to function. Cookie policy.

Profil

Vlassis Joelle

See author's contact details
Main Referenced Co-authors
Demonty, Isabelle  (5)
Fagnant, Annick  (3)
Auquière, Amélie  (1)
Baye, Ariane  (1)
Beckers, Jacqueline  (1)
Main Referenced Keywords
Developmental and Educational Psychology (1); Education (1);
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (10)

Publications (total 10)

The most downloaded
123 downloads
Crepin, F., Jehin, M., & Vlassis, J. (2006). Un exemple de différenciation au premier degré de l'enseignement secondaire. Comment multiplier les occasions d'aide individualisée à l'élève pendant le cours normal des activités d'apprentissage ? [Paper presentation]. Les actes du 4e congrès des chercheurs en éducation, Namur, Belgium. https://hdl.handle.net/2268/10033

The most cited

7 citations (OpenAlex)

Vlassis, J., Baye, A., Auquière, A., de Chambrier, A.-F., Dierendonck, C., Giauque, N., Kerger, S., Luxembourger, C., Poncelet, D., Tinnes-Vigne, M., Tazouti, Y., & Fagnant, A. (2022). Developing arithmetic skills in kindergarten through a game-based approach: a major issue for learners and a challenge for teachers. International Journal of Early Years Education, 1-16. doi:10.1080/09669760.2022.2138740 https://hdl.handle.net/2268/296086

Vlassis, J., Baye, A., Auquière, A., de Chambrier, A.-F., Dierendonck, C., Giauque, N., Kerger, S., Luxembourger, C., Poncelet, D., Tinnes-Vigne, M., Tazouti, Y., & Fagnant, A. (2022). Developing arithmetic skills in kindergarten through a game-based approach: a major issue for learners and a challenge for teachers. International Journal of Early Years Education, 1-16. doi:10.1080/09669760.2022.2138740
Peer Reviewed verified by ORBi

Vlassis, J., & Demonty, I. (July 2021). The importance of teacher-student interactions in mathematical learning: the example of generalisation [Paper presentation]. 14th International Congres on mathematical Research Education (ICME 14).
Peer reviewed

Crepin, F., Jehin, M., & Vlassis, J. (2006). Un exemple de différenciation au premier degré de l'enseignement secondaire. Comment multiplier les occasions d'aide individualisée à l'élève pendant le cours normal des activités d'apprentissage ? [Paper presentation]. Les actes du 4e congrès des chercheurs en éducation, Namur, Belgium.
Peer reviewed

Fagnant, A., Vlassis, J., & Crahay, M. (2005). Using mathematical symbols at the beginning of arithmetical and algebraic learning. In L. Verschaffel, Powerful environments for promoting deep conceptual and strategic learning (pp. 81-95). Leuven, Belgium: Leuven University Press.

Vlassis, J., & Demonty, I. (2002). L'algèbre par des situations-problèmes au début du secondaire : guide méthodologique et CD-ROM. Bruxelles, Belgium: De Boeck.

Vlassis, J., & Demonty, I. (2001). Comment les élèves apprennent-ils l'algèbre ? Informations Pédagogiques, 134, 19-40.

Fagnant, A., & Vlassis, J. (2001). Utiliser les connaissances antérieures des élèves pour construire les mathématiques : Quelques réflexions sur les calculs relationnels au primaire et sur les équations au seconaire. In Le point sur la recherche en éducation en Communauté française : actes du 1er congrès des chercheurs en éducation, Bruxelles, 24-25 mai 2000 (pp. 227-232). Bruxelles, Belgium: Ministère de l'Enseignement Supérieur et de la Recherche Scientifique.

Demonty, I., & Vlassis, J. (2000). Apprendre à résoudre des équations. informations pé, 50, 35-42.

Demonty, I., Detheux-Jehin, M., & Vlassis, J. (1996). Comment les professeurs de mathématiques évaluent-ils leurs élèves ? Informations Pédagogiques, 27, 10-23.

Beckers, J., Detheux, M., & Vlassis, J. (1992). Épreuve externe en mathématique, sixième année primaire : Présentation des résultats de la population testée. Liège, Belgium: Service de Pédagogie Expérimentale de l'Université de Liège. https://orbi.uliege.be/handle/2268/21441

Contact ORBi