reading assessement; cultural linguistic diversity; translation
Abstract :
[en] This paper examines how was managed the linguistic and cultural diversity of participating countries in international reading assessment, from the first IEA reading and literature surveys to the PISA 2000 OECD project.
Disciplines :
Political science, public administration & international relations
Author, co-author :
Baye, Ariane ; Université de Liège - ULiège > Département d'éducation et formation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Language :
French
Title :
De consensus en blocus. La gestion des spécificités nationales, linguistiques et culturelles dans les évaluations internationales de la lecture
Alternative titles :
[en] How were managed the national, linguistic and cultural diversity in the international reading assessments
Defense date :
September 2000
Number of pages :
81
Institution :
ULiège - Université de Liège
Degree :
DEA en Relations internationales et intégration européenne
Promotor :
Lafontaine, Dominique ; Université de Liège - ULiège > Département des Sciences de l'éducation
Jury member :
Jacquemain, Marc ; Université de Liège - ULiège > Département des sciences sociales
Guillaume, Jean-François ; Université de Liège - ULiège > Institut de recherche en Sciences Sociales (IRSS) > IRSS: Observer les Mondes En Recomposition (OMER)