No full text
Conference given outside the academic context (Diverse speeches and writings)
Promenades vidéoludiques : jouer à marcher
Javet, David; Barnabé, Fanny; Hurel, Pierre-Yves et al.
2024
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
playconference; wlaking simulator; salle de sport; marche; slow gaming; death stranding; Liège Game Lab
Abstract :
[fr] Au cours de cette conférence jouée organisée par Alexis Messina et Bruno Dupont, nous avons analysé collégialement les ressorts des jeux dits de "simulation de marche" (walking simulators).
Disciplines :
Communication & mass media
Author, co-author :
Javet, David
Barnabé, Fanny  ;  Université de Liège - ULiège > Département médias, culture et communication > Humanités numériques et cultures vidéoludiques ; UNamur - Université de Namur
Hurel, Pierre-Yves  ;  Université de Liège - ULiège > Département médias, culture et communication ; UNIL - Université de Lausanne
Lebreton, Rosane  ;  Université de Liège - ULiège > Unité de Recherches de la Faculté d'Architecture (URA)
Language :
French
Title :
Promenades vidéoludiques : jouer à marcher
Publication date :
15 March 2024
Event name :
Playconférence "Promenades vidéoludiques : jouer à marcher"
Event organizer :
Alexis Messina
Bruno Dupont
Event date :
15 mars 2024
Available on ORBi :
since 11 January 2025

Statistics


Number of views
13 (0 by ULiège)
Number of downloads
0 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi