Article (Scientific journals)
Les enseignants face à la gestion axée sur les résultats au Québec : ambivalences morales et dénis de reconnaissance
Maroy, Christian; Voisin, Annelise; Castonguay-Payant, Justine et al.
2022In Éducation et Sociétés: Revue Internationale de Sociologie de l'Éducation, n° 48 (2), p. 81-96
Peer reviewed
 

Files


Full Text
GAR_Education et sociétés.docx
Author postprint (12.55 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Sociology and Political Science; Education; Accountability; Quebec; Education policies
Disciplines :
Education & instruction
Sociology & social sciences
Author, co-author :
Maroy, Christian
Voisin, Annelise  ;  Université de Liège - ULiège > Département des Sciences de l'éducation > Analyse de politiques éducatives ; Université de Liège - ULiège > Unités de recherche interfacultaires > Research Unit for a life-Course perspective on Health and Education (RUCHE)
Castonguay-Payant, Justine
Diatta, Michel Samy
Language :
French
Title :
Les enseignants face à la gestion axée sur les résultats au Québec : ambivalences morales et dénis de reconnaissance
Publication date :
24 August 2022
Journal title :
Éducation et Sociétés: Revue Internationale de Sociologie de l'Éducation
ISSN :
1373-847X
eISSN :
1782-1428
Publisher :
CAIRN
Volume :
n° 48
Issue :
2
Pages :
81-96
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 07 December 2022

Statistics


Number of views
31 (1 by ULiège)
Number of downloads
44 (0 by ULiège)

OpenCitations
 
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi