Doctoral thesis (Dissertations and theses)
Immersion bilingue précoce : impact sur le développement des fonctions attentionnelles et exécutives, et les apprentissages scolaires
Gillet, Sophie
2021
 

Files


Full Text
Thèse format définitif Sophie Gillet.pdf
Author preprint (3.44 MB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Theoretical & cognitive psychology
Author, co-author :
Gillet, Sophie ;  Université de Liège - ULiège > Département de Logopédie > Neuropsychologie du langage et des apprentissages
Language :
French
Title :
Immersion bilingue précoce : impact sur le développement des fonctions attentionnelles et exécutives, et les apprentissages scolaires
Alternative titles :
[en] Bilingual education : impact on attentional and executive development as well as on academic achievement
Defense date :
2021
Institution :
ULiège - Université de Liège
Degree :
Docteur en Sciences Psychologiques et de l’Éducation
Promotor :
Poncelet, Martine ;  Université de Liège - ULiège > Psychologie et Neuroscience Cognitives (PsyNCog)
President :
Collette, Fabienne  ;  Université de Liège - ULiège > GIGA > GIGA CRC In vivo Imaging - Aging & Memory
Secretary :
Majerus, Steve  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie
Jury member :
Szmalec, Arnaud
Schiltz, Christine
Available on ORBi :
since 16 June 2021

Statistics


Number of views
124 (30 by ULiège)
Number of downloads
17 (16 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi