Conference given outside the academic context (Diverse speeches and writings)
En quoi l’évaluation participe-t-elle à la construction de l’échec ?
Dachet, Dylan; Baye, Ariane
2021
 

Files


Full Text
CECP Colloque 2021 - En quoi l’évaluation participe-t-elle à la construction de l’échec .pdf
Publisher postprint (2.84 MB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
échec scolaire; évaluation; docimologie; biais; contexte méritocratique; contexte éducatif; school failure; evaluation; docimology; bias; meritocratic background; educational background
Abstract :
[fr] Cette conférence traite des biais de l'évaluation qui, dans des cultures sélectives/normatives, participent au développement de l'échec scolaire. In fine, les recherches présentées prônent l'instauration d'une culture formative/éducative de l'évaluation.
[en] This conference deals with the biases of assessment that, in selective/normative cultures, contribute to the development of academic failure. In fine, the research presented advocates the establishment of a formative/educational culture of evaluation.
Research center :
Analyse et Intervention dans le Domaine du Décrochage et de l'Exclusion Scolaire
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Dachet, Dylan  ;  Université de Liège - ULiège > Département des Sciences de l'éducation > Département des Sciences de l'éducation
Baye, Ariane ;  Université de Liège - ULiège > Département des Sciences de l'éducation > Gest.div.& lutte ctre décroch.& l'excl.ds syst.d'ens.& form.
Language :
French
Title :
En quoi l’évaluation participe-t-elle à la construction de l’échec ?
Alternative titles :
[en] How does evaluation contribute to the construction of school failure?
Publication date :
25 January 2021
Number of pages :
31
Event name :
Formation des enseignants
Event organizer :
Conseil de l'Enseignement des Communes et Des Provinces
Event place :
Liège, Belgium
Event date :
25/01/2021 & 26/01/2021
Available on ORBi :
since 26 January 2021

Statistics


Number of views
101 (17 by ULiège)
Number of downloads
19 (7 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi