Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses and symposiums)
Les Learning Analytics constituent-ils un levier pour le développement professionnel des enseignants dans l’enseignement supérieur?
Hausman, Matthieu; Verpoorten, Dominique; Defaweux, Valérie et al.
202032ème Colloque de l'ADMEE-Europe
 

Files


Full Text
ADMEE_2020_Hausman_ORBI.pdf
Publisher postprint (5.82 MB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Learning Analytics; Développement professionnel; Enseignement supérieur
Abstract :
[en] This keynote discusses the impact of the use of Learning Analytics on the professional development of teachers in higher education. Learning Analytics allows teachers to obtain previously inaccessible in- formation about their students’ learning activities. Based on this information, it is possible for teachers to modify their teaching strategies and the learning environment they offer to students, and they can also offer better monitoring to them. After having shed a theoretical light on the concepts used in this chapter, authors propose a case analysis relating to the experience of a teacher from the Faculty of Medicine of the University of Liège. Using a professional development model, authors then propose an analysis of the impact of Learning Analytics on the professional development of this teacher. In this case, the Learning Analytics appear as a lever for the professional development of the teacher.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Hausman, Matthieu  ;  Université de Liège - ULiège > IFRES
Verpoorten, Dominique  ;  Université de Liège - ULiège > IFRES : Pédagogie de l'Enseignement supérieur
Defaweux, Valérie  ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences biomédicales et précliniques > Histologie
Detroz, Pascal  ;  Université de Liège - ULiège > IFRES : Pédagogie de l'Enseignement supérieur
Language :
French
Title :
Les Learning Analytics constituent-ils un levier pour le développement professionnel des enseignants dans l’enseignement supérieur?
Alternative titles :
[en] Learning Analytics: A Lever for Professional Development of Teachers?
Publication date :
22 January 2020
Event name :
32ème Colloque de l'ADMEE-Europe
Event organizer :
Section marocaine de l'ADMEE-Europe
Event place :
Casablanca, Morocco
Event date :
du 22 janvier au 24 janvier 2020
Audience :
International
Available on ORBi :
since 28 January 2020

Statistics


Number of views
166 (20 by ULiège)
Number of downloads
14 (8 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi