Paper published in a book (Scientific congresses and symposiums)
To combine a MOOC to a regular face-to-face course – A study of three blended pedagogical patterns
Defaweux, Valérie; Delbrassine, Daniel; Dozo, Björn-Olav et al.
2019In Calise, Mauro; Delgado-Kloos, Carlos; Mongenet, Catherine et al. (Eds.) Proceedings of Work in Progress Papers of the Research, Experience and Business Tracks at EMOOCs 2019
Peer reviewed
 

Files


Full Text
blended design emooc final.pdf
Publisher postprint (2.29 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
MOOCs; instructional design; pedagogical patterns; H-mooc framework; blended learning; blended design; on-campus course
Abstract :
[en] Since 2016, the University of Liege (Belgium) has been developing MOOCs. To be funded, faculty willing to design a MOOC must commit to making their own local students benefit from this MOOC. The paper describes 3 ways teachers used to fulfil their obligation. In all cases, it went through the set-up of new blended instructional designs, whose variations are documented as “pedagogical patterns” candidates. This orderly, visual and comparative presentation of MOOC/on-campus-course junctions is relevant to lecturers in search for renewed teaching/learning practice and to staff development units supporting this pedagogical effort.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Defaweux, Valérie  ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences biomédicales et précliniques > Histologie
Delbrassine, Daniel ;  Université de Liège - ULiège > Département de langues et littératures romanes > Didactique du français langue première
Dozo, Björn-Olav  ;  Université de Liège - ULiège > Scientifiques attachés au Doyen (F PHL)
Etienne, Anne-Marie  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie > Psychologie de la santé
Centi, Valérie
D'Anna, Vincianne
Multon, Sylvie
Pesesse, Laurence ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences biomédicales et précliniques > Histologie
Stassart, Céline  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie > Psychologie de la santé
Van de Poël, Jean-François ;  Université de Liège - ULiège > IFRES
Wagener, Aurélie  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie > Psychologie de la santé
Verpoorten, Dominique  ;  Université de Liège - ULiège > IFRES : Pédagogie de l'Enseignement supérieur
More authors (3 more) Less
Language :
English
Title :
To combine a MOOC to a regular face-to-face course – A study of three blended pedagogical patterns
Alternative titles :
[fr] Articuler un MOOC à un cours présentiel - Une étude comparative de trois schèmes pédagogiques hybrides
Publication date :
2019
Event name :
EMOOCs 2019
Event organizer :
University Federico II
Event place :
Naples, Italy
Event date :
June 20-22, 2019
Audience :
International
Main work title :
Proceedings of Work in Progress Papers of the Research, Experience and Business Tracks at EMOOCs 2019
Main work alternative title :
[fr] Actes des communications "Work in progress" des axes Recherche, Expérience et Business de la conférence EMOOCs 2019
Author, co-author :
Calise, Mauro
Delgado-Kloos, Carlos
Mongenet, Catherine
Reich, Justin
Ruiperez-Valiente, José
Shimshon, Gideon
Staubitz, Thomas
Wirsing, Martin
Publisher :
CEUR Workshop Proceedings, Aachen, Germany
Edition :
Vol. 2356
Collection name :
ISSN 1613-0073
Pages :
210-217
Peer reviewed :
Peer reviewed
Commentary :
Reference in APA: Defaweux, V., Delbrassine, D., Dozo, B.-O., Etienne, A.-M., Centi, V., D’Anna, V., Multon, S., Pesesse, L., Stassart, C., Van de Poël, J.-.F., Wagener, A., Weatherspoon, A., & Verpoorten, D. (2019, May). To combine a MOOC to a regular face-to-face course – A study of three blended pedagogical patterns. In M. Calise, C. Delgado Kloos, C. Mongenet, J. Reich, J. Ruipérez-Valiente, G. Shimshon, T. Staubitz & M. Wirsing (Eds.), Proceedings of Work in Progress Papers of the Research, Experience and Business Tracks at EMOOCs 2019 - European MOOCs Stakeholders Summit (Vol. 2356, pp. 210-217). CEUR Worshop Proceedings: Aaachen, Germany. ISSN 1613-0073. http://ceur-ws.org/Vol-2356
Available on ORBi :
since 08 May 2019

Statistics


Number of views
461 (96 by ULiège)
Number of downloads
243 (40 by ULiège)

Scopus citations®
 
7
Scopus citations®
without self-citations
6

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi