Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses and symposiums)
Trends in social and ethnic inequity in the three Belgian Communities
Quittre, Valérie; Crepin, Françoise; Lafontaine, Dominique
2018EARLI Sig18&23
 

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EARLI Sig1823_20180831.pdf
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Keywords :
Equity; Immigration; PISA
Abstract :
[en] This study investigated the trend in social and ethnic inequity in the Belgian communities, using the PISA databases. The three educational systems are highly stratified and are among the most inequitable both for socio-economically disadvantaged and for immigrant students. However, the three Belgian communities are facing dissimilar contexts and issues regarding the migrant population denoting that inequity issues require investigation at the region level.
Research center :
Service d'analyses des Systèmes et des Pratiques d'enseignement
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Quittre, Valérie ;  Université de Liège - ULiège > Département des Sciences de l'éducation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Crepin, Françoise ;  Université de Liège - ULiège > Département des Sciences de l'éducation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Lafontaine, Dominique  ;  Université de Liège - ULiège > Département des Sciences de l'éducation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Language :
English
Title :
Trends in social and ethnic inequity in the three Belgian Communities
Alternative titles :
[en] Evolution de l'inéquité sociale et de l'inéquité ethnique dans les trois communautés belges
Publication date :
31 August 2018
Event name :
EARLI Sig18&23
Event organizer :
Groningen Institute for Educational Research
Event place :
Groningen, Netherlands
Event date :
29-31 aout 2018
Audience :
International
Commentary :
Cette étude approche la question de l'inéquité sociale et l'inéquité selon le statut d'immigration dans les trois communautés belges. Les trois systèmes éducatifs belges, fortement stratifiés, sont parmi les plus inéquitables à la fois pour les élèves défavorisés et pour les élèves issus de l'immigration. Toutefois, les contextes étant différents d'une communauté à l'autre, une analyse de cette question au niveau subnational s'impose.
Available on ORBi :
since 03 September 2018

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