Communication orale non publiée/Abstract (Colloques et congrès scientifiques)
Ups and downs for SoTL development in a collective project targeting feedback practice enhancement
Verpoorten, Dominique; Detroz, Pascal; Mohr, Audrey et al.
20172nd EuroSoTL Conference
 

Documents


Texte intégral
FFYP Verpoorten_Leduc orbi.pdf
Preprint Auteur (51.6 kB)
Abstract to be published in the conference proceedings
Télécharger

Tous les documents dans ORBi sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
feedback; assessment for learning; SoTL; développement pédagogique; projet Feedback; Potter & Kustra; tight but loose approach; David Nicol; First-Year experience
Résumé :
[en] The “Feedback First-Year Project” (FFYP) was designed by IFRES (Institute for Training and Research in Higher Education) and the Study Guidance Service at the University of Liège (Belgium) to support First-Year professors’ efforts to think and act upon their current teaching and assessment practice, and possible improvements. Amongst lessons learnt, the presentation pinpoints three major risks that a collective project like FFYP might encounter. Recommendations likely to mitigate these risks are proposed, in case others would like to replicate the experience.
Centre/Unité de recherche :
IFRES / Study Guidance Service ULiège
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Verpoorten, Dominique  ;  Université de Liège > IFRES : Pédagogie de l'Enseignement supérieur
Detroz, Pascal  ;  Université de Liège > IFRES
Mohr, Audrey ;  Université de Liège > AEE : Guidance-Etude
Duchâteau, Dominique ;  Université de Liège > AEE : Guidance-Etude
Leduc, Laurent ;  Université de Liège > IFRES
Langue du document :
Anglais
Titre :
Ups and downs for SoTL development in a collective project targeting feedback practice enhancement
Titre traduit :
[en] Grandeurs et misères du développement pédagogique dans un projet collectif visant à améliorer les pratiques de feedback
Date de publication/diffusion :
08 juin 2017
Nom de la manifestation :
2nd EuroSoTL Conference
Organisateur de la manifestation :
University of Lund
Lieu de la manifestation :
Lund, Suède
Date de la manifestation :
June 8-9, 2017
Manifestation à portée :
International
Références de l'abstract :
The abstract is available at the conference website: http://konferens.ht.lu.se/eurosotl-2017/proceedings/abstract-papers-short-papers. The abstract draws on an upcoming chapter, to be released, early 2018, in Applying the Scholarship of Teaching and Learning Beyond the Individual Classroom Level, J. Friberg and K. McKinney (Eds.).
Intitulé du projet de recherche :
Feedback Project
Commentaire :
Reference in APA: Jérôme, F., Verpoorten, D., & Detroz, P. (2017, June). Documenting the parameters of effective SoTL counselling. Paper presented at the 2nd EuroSoTL Conference, Lund, Sweden.
Disponible sur ORBi :
depuis le 26 juin 2017

Statistiques


Nombre de vues
215 (dont 29 ULiège)
Nombre de téléchargements
75 (dont 15 ULiège)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBi