Paper published in a book (Scientific congresses and symposiums)
BLOGUES DES ENSEIGNANTS ET IDENTITÉS NUMÉRIQUES
Vintila, Elena-Georgiana
2015In Ţenescu, Alina; Florea, Aurelia (Eds.) IDENTITATE SI VARIAŢIE DISCURSIVĂ
Peer reviewed
 

Files


Full Text
BLOGUES DES ENSEIGNANTS ET IDENTITÉS NUMÉRIQUES_CIC2014.pdf
Publisher postprint (4.45 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
blogue; identité, éthos,; image de soi
Abstract :
[fr] Un enseignant est un être social, sa pratique dans la classe n’est qu’une composante de la complexité qui le caractérise. Dehors de la classe, ou comme un prolongement de celle-ci, les professeurs se mettent à animer des blogues. Blogues des professeurs de FLE, blogues professionnels. Linguistiquement, les blogues des professeurs se classent du côté de l’ « identité » et de l’ « image de soi ».
Disciplines :
Languages & linguistics
Author, co-author :
Vintila, Elena-Georgiana ;  Université de Craiova, Roumanie > Faculté des Lettres > I Année
Language :
French
Title :
BLOGUES DES ENSEIGNANTS ET IDENTITÉS NUMÉRIQUES
Alternative titles :
[en] TEACHERS BLOGS AND DIGITAL IDENTITIES
Publication date :
2015
Event name :
The 7th International Conference- Comparativism, Identity, Communication (CIC2014)
Event organizer :
University of Craiova
Event place :
Craiova, Romania
Event date :
17-18 octobre 2014
Audience :
International
Main work title :
IDENTITATE SI VARIAŢIE DISCURSIVĂ
Main work alternative title :
[en] IDENTITY AND DISCURSIVE VARIATION
[fr] IDENTITÉ ET VARIATION DISCURSIVE
Editor :
Ţenescu, Alina
Florea, Aurelia
Publisher :
UNIVERSITARIA, CRAIOVA, Romania
ISBN/EAN :
978-606-14-0929-7
978-606-26-0392-2
Pages :
253-260
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 29 September 2015

Statistics


Number of views
87 (15 by ULiège)
Number of downloads
97 (2 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi