Article (Scientific journals)
Approche par compétences, définition et désignation des savoirs mathématiques : peut-on envisager la disparition d’une organisation disciplinaire des savoirs ?
Schneider-Gilot, Marguerite; Mercier, Alain
2014In Education et Didactique, 8 (2), p. 109-124
Peer reviewed
 

Files


Full Text
org discipl savoirs.pdf
Author preprint (351.89 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Mathematics
Author, co-author :
Schneider-Gilot, Marguerite ;  Université de Liège - ULiège > Département de mathématique > Didactique des sciences mathématiques
Mercier, Alain
Language :
French
Title :
Approche par compétences, définition et désignation des savoirs mathématiques : peut-on envisager la disparition d’une organisation disciplinaire des savoirs ?
Publication date :
2014
Journal title :
Education et Didactique
Volume :
8
Issue :
2
Pages :
109-124
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 28 January 2015

Statistics


Number of views
84 (2 by ULiège)
Number of downloads
249 (3 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi