Article (Scientific journals)
Par-delà l'approche par compétences : quelle place réserver aux savoirs, à leur enseignement et à leur évaluation ?
Chenu, Florent; Crahay, Marcel; Lafontaine, Dominique
2014In Education et Formation, e-302, p. 17-29
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Par-delà l'approche des compétences_Chenu, Crahay, Lafontaine_E&F_e302-04_dec. 2014.pdf
Publisher postprint (162.52 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Chenu, Florent ;  Université de Liège - ULiège > Département Education et formation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Crahay, Marcel ;  Université de Liège - ULiège > Département Education et formation > Approches psychopédagogiques et apprentissages scolaires
Lafontaine, Dominique  ;  Université de Liège - ULiège > Département Education et formation > Analyse des systèmes et pratiques d'enseignement
Language :
French
Title :
Par-delà l'approche par compétences : quelle place réserver aux savoirs, à leur enseignement et à leur évaluation ?
Publication date :
December 2014
Journal title :
Education et Formation
eISSN :
2032-8184
Publisher :
Université de Mons, Mons, Belgium
Special issue title :
Les recherches en Education : des leviers face aux défis de l'Education et de la Formation ?
Volume :
e-302
Pages :
17-29
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 28 January 2015

Statistics


Number of views
692 (36 by ULiège)
Number of downloads
2939 (46 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Sorry the service is unavailable at the moment. Please try again later.
Contact ORBi