Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses and symposiums)
Fidélité et Substitution : Effets de l’Etendue et de la Durée des Ruptures de Stock sur le Comportement du Consommateur
Brandt, Céline; Pahud de Mortanges, Charles; Van Riel, Allard
2011Le 27e Congrès de l'association française du marketing
 

Files


Full Text
article RAM.pdf
Author preprint (286.35 kB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
retail stores; stock out; brand loyalty
Abstract :
[en] Our research presents three types of stock outs: the traditional stock out, the prolonged stock out and the brand prolonged stock out. The research question is as follows: « Is the consumer going to stay loyal to the store by choosing a substitute or is he going to chose another retail store? »
Research center :
HEC ULiège
Disciplines :
Marketing
Author, co-author :
Brandt, Céline ;  Université de Liège - ULiège > HEC-Ecole de gestion : UER > Marketing général
Pahud de Mortanges, Charles  ;  Université de Liège - ULiège > HEC-Ecole de gestion : UER > Marketing général
Van Riel, Allard ;  Institute for Management Research, Radboud University Nijmegen
Language :
French
Title :
Fidélité et Substitution : Effets de l’Etendue et de la Durée des Ruptures de Stock sur le Comportement du Consommateur
Alternative titles :
[en] Loyalty and Substitution: Effect of the Duration and the Extent of Stock Outs on Consumer Behavior
Publication date :
May 2011
Number of pages :
25
Event name :
Le 27e Congrès de l'association française du marketing
Event organizer :
Louvain School of Management
Event place :
Bruxelles, Belgium
Event date :
du 18 au 20 mai 2011
Audience :
International
Name of the research project :
Branding
Available on ORBi :
since 02 January 2013

Statistics


Number of views
100 (7 by ULiège)
Number of downloads
2 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi