No full text
Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses and symposiums)
Chez des enfants francophones immergés en anglais, l’apprentissage de la lecture et de l’écriture en anglais a-t-il un impact sur l’acquisition ultérieure des capacités de lecture et d’orthographe en français ?
Nicolay, Anne-Catherine; Fantauzzi, Alessandra; Sadzot, Agnès et al.
2006Colloque International "Approche cognitive de l'apprentissage du langage écrit"
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
English language immersion; French reading skills; French spelling skills; Immersion en anglais; Lecture en français; Orthographe en français
Disciplines :
Theoretical & cognitive psychology
Author, co-author :
Nicolay, Anne-Catherine ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences cognitives > Département des sciences cognitives
Fantauzzi, Alessandra
Sadzot, Agnès ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences cognitives > Neuropsychologie du Langage
Poncelet, Martine ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences cognitives > Neuropsychologie du langage et des apprentissages
Language :
French
Title :
Chez des enfants francophones immergés en anglais, l’apprentissage de la lecture et de l’écriture en anglais a-t-il un impact sur l’acquisition ultérieure des capacités de lecture et d’orthographe en français ?
Alternative titles :
[en] English language immersion in French-speaking children: does learning to read and spell in English have an impact on the subsequent acquisition of their French reading and spelling skills?
Publication date :
October 2006
Event name :
Colloque International "Approche cognitive de l'apprentissage du langage écrit"
Event organizer :
Université de Rennes II
Event place :
Rennes, France
Event date :
19-20 octobre 2006
Audience :
International
Available on ORBi :
since 03 June 2009

Statistics


Number of views
180 (24 by ULiège)
Number of downloads
0 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi