Paper published in a book (Scientific congresses and symposiums)
Identification de comportements enthousiastes d’enseignants en éducation physique
Cloes, Marc; Piéron, Maurice
1990In Duran, J.; Hernandez, J. L.; Ruiz, M. L. (Eds.) Humanismo y nuevas tecnologias en la educacion fisica y el deporte
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Cloes & Piéron, 1990, Actes Madrid.pdf
Publisher postprint (1.65 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Physical education; Enthusiasm; Descriptors
Abstract :
[en] Enthusiam is one determining variable in teaching. It plays also an important role in physical education. As a construct, it should be more analyzed in order to provide teachers and teachers educators more details about what it is and how it can be observed.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Cloes, Marc  ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Piéron, Maurice ;  Université de Liège - ULiège > Services généraux (Faculté de médecine) > Relations académiques et scientifiques (Médecine)
Language :
French
Title :
Identification de comportements enthousiastes d’enseignants en éducation physique
Alternative titles :
[en] Identification of enthusiastic behviours in physical education teachers
Publication date :
1990
Event name :
Congrès International de l'AIESEP
Event organizer :
Institut Nacional d'Education Physique (INEF) de Madrid
Event place :
Madrid, Spain
Event date :
du 26-31 juillet 1988
Audience :
International
Main work title :
Humanismo y nuevas tecnologias en la educacion fisica y el deporte
Main work alternative title :
[fr] Humanisme et nouvelles technologies en éducation physique et sportives
Editor :
Duran, J.
Hernandez, J. L.
Ruiz, M. L.
Publisher :
INEF, Madrid, Spain
Pages :
95-99
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 26 January 2011

Statistics


Number of views
103 (1 by ULiège)
Number of downloads
87 (2 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi