Analysis of learning tasks proposed within a volleyball teaching unit in secondary education. Comparison between two teachers differentiated by their expertise
[en] School physical education focussed on the harmonious development of the individual's various components - namely his motor, cognitive, affective and social dimensions. Within the French-speaking Community of Belgium, as in many other regions in the world, the practive of voleyball comes within the activities proposed in the physical education programme of secondary education. The analysis of activites put forward by physical education teachers shows that volayball is the most practised collective sport in secondary education... [fr] L'éducation physique scolaire se centre sur le développement harmonieux des différentes composantes de l'individu, à savoir les versants moteurs, gognitifs, affectifs et sociaux. En Communauté francophone de Belgique, comme dans nombre d'autres régions du monde, la pratique du volley-ball s'inscrit parmi les activités proposées par le programme d'éducation physique au niveau secondaire. L'analyse des activités proposées par les en éducation physique indique que le volley-ball représente le sport collectif le plus pratiqué au niveau secondaire...
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Cloes, Marc ; Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Lapierre, Annick
Piéron, Maurice
Language :
English
Title :
Analysis of learning tasks proposed within a volleyball teaching unit in secondary education. Comparison between two teachers differentiated by their expertise
Alternative titles :
[fr] Analyse de situations d’apprentissage proposées dans un cycle d’enseignement du volley-ball au niveau secondaire. Comparaison de deux enseignants différenciés par leur expertise