Article (Scientific journals)
Le paradoxe de la Philosophie à l’école : une ambition d’émancipation dans une institution fondamentalement normative et reproductrice des inégalités
Rebecchi, Kevin
2025In Diotime-l'Agora: Revue Internationale de Didactique de la Philosophie
Peer reviewed
 

Files


Full Text
print.pdf
Publisher postprint (172.25 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Rebecchi, Kevin  ;  Université de Liège - ULiège > Traverses
Language :
French
Title :
Le paradoxe de la Philosophie à l’école : une ambition d’émancipation dans une institution fondamentalement normative et reproductrice des inégalités
Publication date :
July 2025
Journal title :
Diotime-l'Agora: Revue Internationale de Didactique de la Philosophie
eISSN :
1953-8197
Publisher :
Editions Alcofribas Nasier, Paris, France
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 09 August 2025

Statistics


Number of views
20 (4 by ULiège)
Number of downloads
75 (1 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi