Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses and symposiums)
Les Troubles des Sons de la Parole (de type « dyspraxie verbale ») chez l’enfant : quels impacts fonctionnels rechercher, quand, comment et avec qui les identifier ?
Martinez Perez, Trecy; Piron, Léonor
202510ème édition de l'Ecole internationale d'été en logopédie/orthophonie : "A la recherche de l'impact fonctionnel en logopédie"
Editorial reviewed
 

Files


Full Text
EDE2025-impacts & dyspraxie.pdf
Author postprint (5.88 MB) Creative Commons License - Attribution, No Derivatives
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Troubles des sons de la parole; enfant; francophone; Impacts fonctionnels
Disciplines :
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others
Speech and language therapy
Author, co-author :
Martinez Perez, Trecy  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Logopédie
Piron, Léonor  ;  Université de Liège - ULiège > Département de Logopédie > Logopédie clinique ; Université de Liège - ULiège > Unités de recherche interfacultaires > Research Unit for a life-Course perspective on Health and Education (RUCHE)
Language :
French
Title :
Les Troubles des Sons de la Parole (de type « dyspraxie verbale ») chez l’enfant : quels impacts fonctionnels rechercher, quand, comment et avec qui les identifier ?
Publication date :
02 July 2025
Event name :
10ème édition de l'Ecole internationale d'été en logopédie/orthophonie : "A la recherche de l'impact fonctionnel en logopédie"
Event organizer :
Université de Neuchâtel
Event place :
Neuchâtel, Switzerland
Event date :
02 au 04 juillet 2025
By request :
Yes
Audience :
International
Peer review/Selection committee :
Editorial reviewed
Development Goals :
10. Reduced inequalities
3. Good health and well-being
Funders :
F.R.S.-FNRS - Fonds de la Recherche Scientifique
Funding number :
FRESH/FC - 3700; FC49517
Available on ORBi :
since 07 July 2025

Statistics


Number of views
329 (16 by ULiège)
Number of downloads
350 (6 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi