Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses and symposiums)
VIDEO GAMES AS A TOOL FOR HERITAGE MEDIATION, APPLICATION ON THE TOMB OF SENNEFER IN THE THEBAN NECROPOLIS, EGYPT
Thise, Alice; Laboury, Dimitri; Hallot, Pierre
202530th CIPA 2025 Symposium
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Keywords :
Video game; Heritage; Sensibilisation; Learning; Architecture
Research Center/Unit :
URAAP
Disciplines :
Architecture
Communication & mass media
Author, co-author :
Thise, Alice  ;  Université de Liège - ULiège > Département d'Architecture
Laboury, Dimitri  ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences historiques > Histoire de l'art et archéologie de l'Egypte pharaonique
Hallot, Pierre  ;  Université de Liège - ULiège > Unités de recherche interfacultaires > Art, Archéologie et Patrimoine (AAP)
Language :
English
Title :
VIDEO GAMES AS A TOOL FOR HERITAGE MEDIATION, APPLICATION ON THE TOMB OF SENNEFER IN THE THEBAN NECROPOLIS, EGYPT
Alternative titles :
[fr] LES JEUX VIDÉO COMME OUTIL DE MÉDIATION DU PATRIMOINE, APPLICATION À LA TOMBE DE SENNEFER DANS LA NÉCROPOLE THÉBAINE, EGYPTE
Publication date :
2025
Number of pages :
2
Event name :
30th CIPA 2025 Symposium
Event organizer :
ICOMOS & ISPRS (CIPA)
Event place :
Séoul, South Korea
Event date :
25-29/08/2025
Audience :
International
Peer review/Selection committee :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 27 May 2025

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