Mark Ulin Edwards, Printing, Propaganda and Luther (Berkeley: University of California Press, 1994)
Ilja M. Veldman, Images for the Eye and Soul. Function and Meaning in Netherlandish Prints (1450-1650) (Leiden: Primavera Pers, 2006)
Andrew Pettegree, Brand Luther 1517. Printing, and the Making of the Reformation (New York: Penguin Press, 2015).
Frederico Pérez Castro, Leon Voet, La Biblia Políglota de Amberes (Madrid: Fundación universitaria española, 1973)
John W. O'Malley, Art, Controversy, and the Jesuits: The 'Imago Primi Saeculi' (1640) (Philadelphia: Saint Joseph's University Press, 2015).
Andrew Pettegree, 'Printing in the Low Countries in the Early Sixteenth Century', in The Book Triumphant. Print in Transition in the Sixteenth and Seventeenth Centuries, eds. Graham Kemp, Malcolm Walsby (Leiden-Boston: Brill, 2011), pp. 3-25
Chiara Ruzzier, Xavier Hermand, Ezio Ornato, Les stratégies éditoriales à l'époque de l'incunable: le cas des anciens Pays-Bas (Turnhout: Brepols, 2012)
Renaud Adam, Vivre et imprimer dans les Pays-Bas méridionaux (des origines à la Réforme) (2 vols.; Turnhout: Brepols, 2018).
Veldman, Images for the Eye and Soul, passim.
Ralph Dekoninck, 'Ad Imaginem'. Statuts, fonctions et usages de l'image dans la littérature spirituelle jésuite du XVIIe siècle (Genève: Droz, 2005)
Walter S. Melion, The Meditative Art: Studies in the Northern Devotional Print, 1550-1625 (Philadelphia: Saint Joseph's University Press, 2010).
Véronique Meyer, L'illustration des thèses à Paris dans la seconde moitié du XVIIe siècle: peintres, graveurs, éditeurs (Paris: Commission des travaux historiques, 2002)
Michaela Scheibe, Anja Wolkenhauer (eds.), Signa Vides. Researching and Recording Printers' Devices (London: Consortium of European Research Libraries, 2015)
Bernhard F. Scholz, Anja Wolkenhauer (eds.), Typographorum Emblemata The Printer's Mark in the Context of Early Modern Culture (Berlin: De Gruyter Saur, 2018).