Scientific conference in universities or research centers (Scientific conferences in universities or research centers)
Recherche appliquée en sciences du jeu : focus sur la création vidéoludique
Messina, Alexis
2022
 

Files


Full Text
Histoire et analyse des pratiques du jeu vidéo - JV et création.pdf
Author postprint (2.31 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Liège Game Lab; HIstoire et analyse des pratiques du jeu vidéo; Recherche appliquée; Sars wars; COMU2149-1
Abstract :
[fr] Séance n°4 du cours d'Histoire et analyse des pratiques du jeu vidéo (COMU2149-1) du 10 mars 2022, revenant sur le principe de "recherche appliquée" en game studies, et notamment sur la création de jeux vidéo à cet effet. Le cours se penche sur quatre notions importantes : la médiation par le jeu (notamment via les serious game), le gameplay, le genre vidéoludique et le statut allégorique du jeu. La séance présente également le projet "Sars Wars", développé dans le cadre de la stratégie de lutte contre la pandémie du Sars-cov2 et de recherche sur le coronavirus, qui vise à sensibiliser aux gestes barrières à travers la création d'un serious game.
[en] Session n°4 of the History and analysis of video game practices course (COMU2149-1) of 10 March 2022, returning to the principle of "applied research" in game studies, and in particular to the creation of video games for this purpose. The course looks at four important notions: mediation through games (particularly via serious games), gameplay, the videogame genre and the allegorical status of games. The session also presents the "Sars Wars" project, developed as part of the Sars-cov2 pandemic strategy and coronavirus research, which aims to raise awareness of barrier gestures through the creation of a serious game.
Research center :
LGL - Liège Game Lab
Disciplines :
Arts & humanities: Multidisciplinary, general & others
Communication & mass media
Author, co-author :
Messina, Alexis  ;  Université de Liège - ULiège > Département médias, culture et communication > Humanités numériques et cultures vidéoludiques
Language :
French
Title :
Recherche appliquée en sciences du jeu : focus sur la création vidéoludique
Alternative titles :
[en] Introduction to applied research in game studies: focus on video game creation
Publication date :
10 March 2022
Number of pages :
43
Event name :
Histoire et analyse des pratiques du jeu vidéo - COMU2149-1
Event organizer :
Université de Liège
Event date :
10 mars 2022
Name of the research project :
SARS WARS
Funders :
RAG de l'Université de Liège
Available on ORBi :
since 11 March 2022

Statistics


Number of views
65 (7 by ULiège)
Number of downloads
78 (6 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi