Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Give us feedback
Explore
Search
Special collections
Statistics
News
Help
Start on ORBi
Deposit
Profile
Publication List
Add your ORCID
Tutorials
Legal Information
Training sessions
About
What's ORBi ?
Impact and visibility
Around ORBi
About statistics
About metrics
OAI-PMH
ORBi team
Release Notes
Back
Home
Detailled Reference
Request a copy
Article (Scientific journals)
Les “Tsiganes”, des élèves “irréguliers” ? La fabrique et la prise en charge de l’“élève nomade” en Italie
Sarcinelli, Alice
2014
•
In
Revue d'Histoire de l'Enfance "Irrégulière": Le Temps de l'Histoire, 10
(16), p. 53-70
Peer reviewed
Permalink
https://hdl.handle.net/2268/255468
Files (1)
Send to
Details
Statistics
Bibliography
Similar publications
Files
Full Text
Sarcinelli_RHEI.pdf
Publisher postprint (385.07 kB)
Request a copy
All documents in ORBi are protected by a
user license
.
Send to
RIS
BibTex
APA
Chicago
Permalink
X
Linkedin
copy to clipboard
copied
Details
Disciplines :
Anthropology
Author, co-author :
Sarcinelli, Alice
;
Université de Liège - ULiège > Département des sciences sociales > Anthropologie culturelle
Language :
French
Title :
Les “Tsiganes”, des élèves “irréguliers” ? La fabrique et la prise en charge de l’“élève nomade” en Italie
Alternative titles :
[en]
Revue d’histoire de l’enfance irrégulière. La part du scolaire : jeunesse irrégulière et l’école (XIXe-XXe siècles), 2014, 10, 16, pp. 53-70.
Publication date :
2014
Journal title :
Revue d'Histoire de l'Enfance "Irrégulière": Le Temps de l'Histoire
ISSN :
1287-2431
eISSN :
1777-540X
Publisher :
Éditions du CNFE-PJJ, Vaucresson, France
Special issue title :
La part du scolaire : jeunesse irrégulière et l’école (XIXe-XXe siècles)
Volume :
10
Issue :
16
Pages :
pp. 53-70
Peer reviewed :
Peer reviewed
Funders :
ANRT - Association Nationale de la Recherche et de la Technologie
Available on ORBi :
since 20 January 2021
Statistics
Number of views
30 (1 by ULiège)
Number of downloads
1 (1 by ULiège)
More statistics
Bibliography
Similar publications
Contact ORBi