Article for a general audience (Diverse speeches and writings)
Lire la peur entre les lignes. Comment le texte nous effraie-t-il dans le jeu vidéo ?
Surinx, François-Xavier
2020
 

Files


Full Text
Article BiLA (FX Surinx).pdf
Author preprint (1.13 MB)
Cette version a été largement remaniée au moment de la publication. Ce document contient toutefois quelques exemples absents de la version finale (disponible sur le site de la BiLA).
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Video games; Fear; Horror; Text; Jeux vidéo; Peur; Horreur; Texte
Abstract :
[en] This article summarises in about twenty pages the subject of the dissertation "Read fear into their game. Exploring the frightening potential of text in video games". More accessible, this article has been written to be understandable to a young, non-academic or neophyte in video games world audience.
[fr] Cet article résume en une vingtaine de pages le propos du mémoire "Lire la peur dans leur jeu. Exploration du potentiel effrayant du texte dans le jeu vidéo". Plus accessible, cet article a été rédigé afin d'être compréhensible par un public jeune, non universitaire ou néophyte dans le milieu du jeu vidéo.
Research center :
Liège Game Lab
Disciplines :
Literature
Author, co-author :
Surinx, François-Xavier  ;  Université de Liège - ULiège > Master lang. & lettres fr. & rom., or. gén., à finalité (AF)
Language :
French
Title :
Lire la peur entre les lignes. Comment le texte nous effraie-t-il dans le jeu vidéo ?
Alternative titles :
[en] Read the fear between the lines. How does text frighten us in video games?
Publication date :
21 December 2020
Journal title :
Blog de la Bibliothèque des Littératures d'Aventures
Funders :
Bibliothèque des Littératures d'Aventures
Available on ORBi :
since 21 December 2020

Statistics


Number of views
128 (7 by ULiège)
Number of downloads
140 (2 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi