Article for a general audience (Diverse speeches and writings)
L’enseignement hybride a un « certain » avenir
Verpoorten, Dominique
2020
 

Files


Full Text
enseignement hybride LLB.docx
Author postprint (14.99 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
blended learning; covid 19; pandemic; eLearning; flipped classroom; learning ecology
Abstract :
[fr] Un tel juge que « L’avenir est à l’enseignement hybride » tandis qu'un autreconsidère que « l’enseignement hybride n’est pas l’avenir de l’éducation ». Les deux positions avancent des éléments qui méritent d’être considérés dans une réflexion qui chercherait à articuler le meilleur des deux mondes (présentiel et distantiel) au service de l’apprentissage.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Verpoorten, Dominique  ;  Université de Liège - ULiège > IFRES : Pédagogie de l'Enseignement supérieur
Language :
French
Title :
L’enseignement hybride a un « certain » avenir
Alternative titles :
[en] Blended learning, a balanced view
Publication date :
24 November 2020
Journal title :
La Libre Belgique
ISSN :
2031-0412
Publisher :
La Libre Belgique, Bruxelles, Belgium
Commentary :
Reference in APA: Verpoorten, D. (2020, 24 novembre). L'enseignement hybride a un "certain" avenir. La Libre Belgique. https://www.lalibre.be/debats/opinions/l-enseignement-hybride-a-un-certain-avenir-5fbcd5499978e20e705e9cbf
Available on ORBi :
since 14 December 2020

Statistics


Number of views
377 (21 by ULiège)
Number of downloads
237 (11 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi