Article (Scientific journals)
Les savoirs culturels des élèves, grands perdants de l’ « approche par compétences » dans l’enseignement de l’histoire ? Etude transversale (2002-2009)
Jadoulle, Jean-Louis; Stevens, Xavier
2018In Evaluer: Journal International de Recherche en Education et Formation, 4 (2), p. 77-93
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Stevens_Jadoulle_JIREF_2018.pdf
Publisher postprint (1.39 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Jadoulle, Jean-Louis ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences historiques > Didactique spéciale en histoire
Stevens, Xavier
Language :
French
Title :
Les savoirs culturels des élèves, grands perdants de l’ « approche par compétences » dans l’enseignement de l’histoire ? Etude transversale (2002-2009)
Publication date :
2018
Journal title :
Evaluer: Journal International de Recherche en Education et Formation
ISSN :
1374-1217
eISSN :
2593-7871
Publisher :
Association pour le Développement des Méthodologies d’Evaluation en Education (ADMEE), Neuchâtel, Switzerland
Volume :
4
Issue :
2
Pages :
77-93
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBi :
since 29 December 2018

Statistics


Number of views
69 (3 by ULiège)
Number of downloads
116 (3 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi