Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Give us feedback
Explore
Search
Special collections
Statistics
News
Help
Start on ORBi
Deposit
Profile
Publication List
Add your ORCID
Tutorials
Legal Information
Training sessions
About
What's ORBi ?
Impact and visibility
Around ORBi
About statistics
About metrics
OAI-PMH
ORBi team
Release Notes
Back
Home
Detailled Reference
Download
Poster (Scientific congresses and symposiums)
La place des genres textuels dans la perspective actionnelle des langues étrangères
Simons, Germain
;
Delbrassine, Daniel
2017
•
Séminaire "synergétique"de l'Unité de recherche en didactique et formation des enseignants (DIDACTIfen)
Permalink
https://hdl.handle.net/2268/213894
Files (1)
Send to
Details
Statistics
Bibliography
Similar publications
Files
Full Text
SIMONS-DELBRASSINE-PosterGenreTextuel.pdf
Publisher postprint (476.21 kB)
Download
All documents in ORBi are protected by a
user license
.
Send to
RIS
BibTex
APA
Chicago
Permalink
X
Linkedin
copy to clipboard
copied
Details
Keywords :
langues étrangères ; genre textuel ; perspective actionnelle; FWB ; CECRL ; tâches ; pratiques sociales de références; familles de genres ; approche implicite ; approche explicite
Abstract :
[fr]
Voir poster en fichier attaché
Disciplines :
Languages & linguistics
Education & instruction
Author, co-author :
Simons, Germain
;
Université de Liège > Département de langues et littératures modernes > Didactique des langues germaniques
Delbrassine, Daniel
;
Université de Liège > Centre interfacultaire de formation des enseignants (CIFEN)
Language :
French
Title :
La place des genres textuels dans la perspective actionnelle des langues étrangères
Publication date :
28 April 2017
Event name :
Séminaire "synergétique"de l'Unité de recherche en didactique et formation des enseignants (DIDACTIfen)
Event organizer :
DIDACTIfen
Event place :
Liège, Belgium
Event date :
28 avril 2017
Available on ORBi :
since 30 August 2017
Statistics
Number of views
85 (10 by ULiège)
Number of downloads
58 (8 by ULiège)
More statistics
Bibliography
Similar publications
Contact ORBi