Doctoral thesis (Dissertations and theses)
Le théorème fondamental comme pierre de touche de l'enseignement et de l'apprentissage de l'analyse au secondaire
Balhan, Kevin
2016
 

Files


Full Text
TheseBalhan.pdf
Author postprint (17.92 MB)
Request a copy

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Fundamental Theorem of Analysis; Obstacles to learning; Covariation; Functional Thinking; Anthropological Theory of Didactics; Theory of Didactic Situations; Théorème Fondamental de l'Analyse; Obstacles d'apprentissages; Pensée fonctionnelle; Théorie Anthropologique du Didactique; Théorie des Situations Didactiques
Abstract :
[en] Using the Anthropological Theory of Didactics and the Theory of Didactic Situations, this thesis brings an answer to several questions of learning the fundamental theorem of the analysis and shows that what prevents to understand it is significant of dysfunctions of the teaching of the analysis at the secondary level in French-speaking Belgium.
[fr] A la lumière de la Théorie Anthropologique du Didactique de Chevallard et de la Théorie des Situations Didactiques de Brousseau, la présente thèse apporte un éclairage sur plusieurs questions d'apprentissage du théorème fondamental de l'analyse et montre que ce qui lui fait obstruction est significatif de dysfonctionnements de l'enseignement de l'analyse au niveau secondaire en Belgique Francophone.
Research center :
Ladimath
Disciplines :
Mathematics
Author, co-author :
Balhan, Kevin ;  Université de Liège > Centre interfacultaire de formation des enseignants (CIFEN)
Language :
French
Title :
Le théorème fondamental comme pierre de touche de l'enseignement et de l'apprentissage de l'analyse au secondaire
Defense date :
15 November 2016
Number of pages :
421
Institution :
ULiège - Université de Liège
Degree :
Doctorat en sciences
Promotor :
Schneider, Maggy
President :
Bastin, Françoise ;  Université de Liège - ULiège > Mathematics
Secretary :
Mathonet, Pierre ;  Université de Liège - ULiège > Mathematics
Jury member :
Rogalski, Marc
Hansoul, Georges ;  Université de Liège - ULiège > Département de mathématique
Matheron, Yves
Available on ORBi :
since 21 November 2016

Statistics


Number of views
557 (46 by ULiège)
Number of downloads
17 (12 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi