Article (Scientific journals)
Bégaiement chez le jeune enfant : Données préliminaires sur l’implémentation du programme Lidcombe en clinique francophone
Leclercq, Anne-Lise; Kister, Julie
2015In ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant, 135
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Implémentation du programme Lidcomb en clinique francophone preprint.pdf
Author preprint (109.38 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
bégaiement; traitement; enfants d'âge préscolaire; Lidcombe; efficacité; stuttering; therapy; preschool children; effectiveness
Abstract :
[fr] Cet article présente les résultats préliminaires de l’efficacité du programme Lidcombe auprès de patients francophones. L’objectif est de poser une réflexion quant à son applicabilité dans un contexte réel de pratique clinique, d’en présenter l’impact auprès de différents types de patients et de discuter des possibles principes actifs de la méthode.
[en] This paper presents preliminary results of the Lidcombe program on French stuttering preschool children. The purpose is to assess its effectiveness in regular clinical contexts, with various profiles of children, and to discuss the possible treatment mechanisms.
Disciplines :
Theoretical & cognitive psychology
Author, co-author :
Leclercq, Anne-Lise  ;  Université de Liège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Logopédie clinique
Kister, Julie ;  Université de Liège - ULiège > 2e an. master logo., fin. spéc. voix
Language :
French
Title :
Bégaiement chez le jeune enfant : Données préliminaires sur l’implémentation du programme Lidcombe en clinique francophone
Alternative titles :
[en] Stuttering in young children: preliminary data on the implementation of the Lidcombe program in a French-speaking clinical context
Publication date :
2015
Journal title :
ANAE: Approche Neuropsychologique des Apprentissages chez l'Enfant
ISSN :
0999-792X
Publisher :
Pléomedia, Paris, France
Volume :
135
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 19 October 2015

Statistics


Number of views
853 (38 by ULiège)
Number of downloads
1781 (33 by ULiège)

Scopus citations®
 
0
Scopus citations®
without self-citations
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi