Article (Scientific journals)
Empirical positivism, an epistemological obstacle in the learning of calculus
Schneider-Gilot, Marguerite; Job, Pierre
2014In ZDM: the International Journal on Mathematics Education, 46 (4), p. 635-346
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
empiricalpositivism.pdf
Author preprint (3.04 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Mathematics
Author, co-author :
Schneider-Gilot, Marguerite ;  Université de Liège - ULiège > Département de mathématique > Didactique des sciences mathématiques
Job, Pierre ;  Université de Liège - ULiège > Département de mathématique > Didactique des sciences mathématiques
Language :
English
Title :
Empirical positivism, an epistemological obstacle in the learning of calculus
Publication date :
2014
Journal title :
ZDM: the International Journal on Mathematics Education
ISSN :
1863-9690
eISSN :
1863-9704
Publisher :
Springer, Heidelberg, Germany
Volume :
46
Issue :
4
Pages :
635-346
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 02 February 2015

Statistics


Number of views
82 (1 by ULiège)
Number of downloads
1317 (1 by ULiège)

Scopus citations®
 
5
Scopus citations®
without self-citations
5
OpenCitations
 
9

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi