Contribution to collective works (Parts of books)
L’enseignement en gestion des risques naturels.
Ozer, Pierre; Tychon, Bernard; Ozer, André et al.
2004In Demarée, Gaston; De Dapper, Morgan; Alexandre, Jean (Eds.) Tropical Climatology, Meteorology and Hydrology: Climate-related risk analysis and sustainable development in tropical areas.
 

Files


Full Text
enseignement.pdf
Publisher postprint (1.86 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Natural disasters; Natural risks reduction; Climate change; Extreme events; Vulnerability reduction; Developing countries; Education; Catastrophes naturelles; Réduction des risques naturels; Changement climatique; Evénements extrêmes; Réduction de la vulnérabilité; Pays en développement; Enseignement
Disciplines :
Earth sciences & physical geography
Environmental sciences & ecology
Author, co-author :
Ozer, Pierre ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences et gestion de l'environnement > Département des sciences et gestion de l'environnement
Tychon, Bernard ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences et gestion de l'environnement > Département des sciences et gestion de l'environnement
Ozer, André ;  Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Géomorphologie et télédétection
Paul, Roger ;  Université de Liège - ULiège > Gembloux Agro-Bio Tech > Gembloux Agro-Bio Tech
Language :
French
Title :
L’enseignement en gestion des risques naturels.
Publication date :
2004
Main work title :
Tropical Climatology, Meteorology and Hydrology: Climate-related risk analysis and sustainable development in tropical areas.
Editor :
Demarée, Gaston
De Dapper, Morgan
Alexandre, Jean ;  Université de Liège - ULiège > Département de géographie > Géographie physique
Publisher :
Royal Academy of Overseas Sciences, Bruxelles, Belgium
ISBN/EAN :
90-75652-36-4
Available on ORBi :
since 28 July 2009

Statistics


Number of views
151 (24 by ULiège)
Number of downloads
113 (11 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi