Article (Scientific journals)
Les "PAPS "   Un projet visant à augmenter l’activité physique scolaire des enfants dans l’enseignement primaire
Cloes, Stéphanie; Cloes, Marc
2014In Science & Sports, 29 (Hors-série 1), p. 53
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
1-s2.0-S0765159714002445-main.pdf
(53.54 kB)
Request a copy
Full Text Parts
ciapse_14_cloes_cloes_paps.html
Publisher postprint (61.73 kB)
Download
ciapse_2014_cloes_cloes_expose.pdf
Publisher postprint (3.04 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Ecole primaire; Activité physique; Pauses mouvement; Primary school; Physical activity; Movement breaks
Abstract :
[fr] En partant des « Brain Breaks » (HOPSports), dans le cadre de stages d’enseignement, le premier auteur a mis en place un dispositif de pauses d’activité physiques scolaires (PAPS) dans une classe de 1ère année (6—7 ans), une de 5e année (10—11 ans) et une de l’enseignement spécialisé (11—15 ans). Les PAPS ont été proposées une à deux fois par jour pendant des périodes de 2 à 4 semaines. L’implication des élèves, leur progression psychomotrice, les effets positifs relevés de manière informelle au niveau des apprentissages scolaires et la volonté des élèves de poursuivre l’expérience tendent à confirmer l’intérêt des PAPS.
[en] Starting from Brain Breaks (HopSports) and during a teaching internship activity, the first author implemented one project of movement breaks (PAPS) in a class of 1st grade (6-7 year-old), a class of 5th grade (10-11 year-old) and one of special education (11-15 year-old). PAPS have been proposed one to two times per day pendant periods of 2 to 4 weeks. Pupils' involvement, positive effects informally observed on academic learning and the wish of the pupils to continue the experience would support the interest of the movement breaks.
Research Center/Unit :
SIGAPS
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Cloes, Stéphanie
Cloes, Marc  ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences de la motricité > Intervention et gestion en activités physiques et sportives
Language :
French
Title :
Les "PAPS "   Un projet visant à augmenter l’activité physique scolaire des enfants dans l’enseignement primaire
Alternative titles :
[en] Movement breaks. A project aiming to increase school physical activity of children in primary school
Publication date :
September 2014
Journal title :
Science & Sports
ISSN :
0765-1597
eISSN :
1778-4131
Publisher :
Elsevier Science, Paris, France
Volume :
29
Issue :
Hors-série 1
Pages :
S53
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 23 November 2014

Statistics


Number of views
1169 (34 by ULiège)
Number of downloads
693 (40 by ULiège)

OpenCitations
 
0
OpenAlex citations
 
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi