Article (Scientific journals)
Approche par compétences et évaluation à large échelle : deux logiques incompatibles ?
Dierendonck, Christophe; Fagnant, Annick
2014In Mesure et Évaluation en Éducation, 37 (1), p. 43-82
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
Fagnant_Dierendonck_MEE_2014.pdf
Publisher postprint (360.88 kB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
approche par compétences; évaluation à large échelle; tâche complexe; dispositif d'évaluation
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Dierendonck, Christophe;  Université du Luxembourg
Fagnant, Annick  ;  Université de Liège - ULiège > Département Education et formation > Didactique générale et intervention éducative
Language :
French
Title :
Approche par compétences et évaluation à large échelle : deux logiques incompatibles ?
Publication date :
2014
Journal title :
Mesure et Évaluation en Éducation
ISSN :
0823-3993
eISSN :
2368-2000
Publisher :
Association pour le Développement des Méthodologies d'Evaluation en Education (ADMEE), Québec, Canada
Volume :
37
Issue :
1
Pages :
43-82
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 13 May 2014

Statistics


Number of views
135 (20 by ULiège)
Number of downloads
9 (3 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi