Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Give us feedback
Explore
Search
Special collections
Statistics
News
Help
Start on ORBi
Deposit
Profile
Publication List
Add your ORCID
Tutorials
Legal Information
Training sessions
About
What's ORBi ?
Impact and visibility
Around ORBi
About statistics
About metrics
OAI-PMH
ORBi team
Release Notes
Back
Home
Detailled Reference
Download
Article (Scientific journals)
Approche par compétences et évaluation à large échelle : deux logiques incompatibles ?
Dierendonck, Christophe
;
Fagnant, Annick
2014
•
In
Mesure et Évaluation en Éducation, 37
(1), p. 43-82
Peer Reviewed verified by ORBi
Permalink
https://hdl.handle.net/2268/167422
Files (1)
Send to
Details
Statistics
Bibliography
Similar publications
Files
Full Text
Fagnant_Dierendonck_MEE_2014.pdf
Publisher postprint (360.88 kB)
Download
All documents in ORBi are protected by a
user license
.
Send to
RIS
BibTex
APA
Chicago
Permalink
X
Linkedin
copy to clipboard
copied
Details
Keywords :
approche par compétences; évaluation à large échelle; tâche complexe; dispositif d'évaluation
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Dierendonck, Christophe;
Université du Luxembourg
Fagnant, Annick
;
Université de Liège - ULiège > Département Education et formation > Didactique générale et intervention éducative
Language :
French
Title :
Approche par compétences et évaluation à large échelle : deux logiques incompatibles ?
Publication date :
2014
Journal title :
Mesure et Évaluation en Éducation
ISSN :
0823-3993
eISSN :
2368-2000
Publisher :
Association pour le Développement des Méthodologies d'Evaluation en Education (ADMEE), Québec, Canada
Volume :
37
Issue :
1
Pages :
43-82
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBi :
since 13 May 2014
Statistics
Number of views
139 (20 by ULiège)
Number of downloads
15 (3 by ULiège)
More statistics
Bibliography
Similar publications
Contact ORBi