No full text
External report (Reports)
ÉDUCA + « Développement d’outils, de formations et de services pour l’évaluation et la remédiation d’optique métacognitive des difficultés d’apprentissage ; Apprendre à apprendre ». Rapport scientifique et technique.
Frenkel, Stéphanie; Nobile, Debora
2013
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Keywords :
metacognition; student; dynamic assessment; school; assessment; learning; potential; sleeping potential; métacognition; élève; évaluation dynamique; école; évaluation; apprentissage; potentiel; potentiel dormant
Research center :
Unité de Psychologie scolaire, ULiège
Disciplines :
Theoretical & cognitive psychology
Author, co-author :
Frenkel, Stéphanie ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Psychologie scolaire
Nobile, Debora ;  Université de Liège - ULiège > Département de Psychologie : cognition et comportement > Psychologie scolaire
Language :
French
Title :
ÉDUCA + « Développement d’outils, de formations et de services pour l’évaluation et la remédiation d’optique métacognitive des difficultés d’apprentissage ; Apprendre à apprendre ». Rapport scientifique et technique.
Alternative titles :
[en] ÉDUCA + “Development of tools, training courses and services in order to assess and remedy learning difficulties with a metacognitive approach; Learning to learn”. Scientific and technical report
Publication date :
September 2013
Publisher :
SPW
Report number :
Rapport scientifique et technique semestriel numéro 1
Number of pages :
78 p.
Commissioned by :
SPW - DG06 (Wallonie)
Name of the research project :
EDUCA +
Funders :
Service public de Wallonie : Direction générale opérationnelle de l'économie, de l'emploi et de la recherche - DG06
Available on ORBi :
since 27 November 2013

Statistics


Number of views
74 (15 by ULiège)
Number of downloads
0 (0 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi