This website uses cookies

The University of Liège wishes to use cookies or trackers to store and access your personal data, to perform audience measurement. Some cookies are necessary for the website to function. Cookie policy.

Profil

Nobile Debora

Affaires étudiantes : Orientation universitaire

See author's contact details
Main Referenced Co-authors
Frenkel, Stéphanie  (9)
Main Referenced Keywords
metacognition (8); métacognition (8); student (7); élève (7); dynamic assessment (6);
Main Referenced Unit & Research Centers
Unité de Psychologie Scolaire (4)
Unité de Psychologie Scolaire, ULiège (2)
Unité de Psychologie scolaire, ULiège (2)
Unité de psychologie Scolaire (1)
Main Referenced Disciplines
Theoretical & cognitive psychology (6)
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others (2)
Treatment & clinical psychology (1)

Publications (total 9)

The most downloaded
957 downloads
Frenkel, S., & Nobile, D. (2014). Learning to Learn: Assessment of Metacognitive competencies. In IATED (Ed.), INTED2014 Proceedings (pp. 3749-3758). https://hdl.handle.net/2268/164139

Frenkel, S., & Nobile, D. (July 2014). Metacognition and school learning: Individual use of the DELV program with teenagers [Paper presentation]. 6th International Conference on Education and New Learning Technologies - EDULEARN 2014, Barcelone, Spain.

Nobile, D., & Frenkel, S. (July 2014). Metacognition and school learning: Use of the DELV program in primary school [Poster presentation]. 6th International Conference on Education and New Learning Technologies - EDULEARN 2014, Barcelone, Spain.

Frenkel, S., & Nobile, D. (July 2014). Link between learning profile and school achievement in primary school; a transversal study [Paper presentation]. 6th International Conference on Education and New Learning Technologies - EDULEARN 2014, Barcelone, Spain.

Frenkel, S., & Nobile, D. (March 2014). Learning to learn: Assessment of metacognitive competencies [Poster presentation]. 8th International Technology, Education and Development Conference, Valence, Spain.

Frenkel, S., & Nobile, D. (2014). ÉDUCA + « Développement d’outils, de formations et de services pour l’évaluation et la remédiation d’optique métacognitive des difficultés d’apprentissage ; Apprendre à apprendre ». Rapport scientifique et technique. (Rapport scientifique et technique semestriel numéro 2). SPW. https://orbi.uliege.be/handle/2268/165307

Frenkel, S., & Nobile, D. (2014). ÉDUCA + « Développement d’outils, de formations et de services pour l’évaluation et la remédiation d’optique métacognitive des difficultés d’apprentissage ; Apprendre à apprendre ». Rapport d'activité. (Rapport d'activité semestriel numéro 2). Belgium: SPW. https://orbi.uliege.be/handle/2268/165308

Frenkel, S., & Nobile, D. (2014). Learning to Learn: Assessment of Metacognitive competencies. In IATED (Ed.), INTED2014 Proceedings (pp. 3749-3758).
Peer reviewed

Frenkel, S., & Nobile, D. (2013). ÉDUCA + « Développement d’outils, de formations et de services pour l’évaluation et la remédiation d’optique métacognitive des difficultés d’apprentissage ; Apprendre à apprendre ». Rapport d'activité. (Rapport d'activité semestriel numéro 1). Belgium: SPW. https://orbi.uliege.be/handle/2268/159049

Frenkel, S., & Nobile, D. (2013). ÉDUCA + « Développement d’outils, de formations et de services pour l’évaluation et la remédiation d’optique métacognitive des difficultés d’apprentissage ; Apprendre à apprendre ». Rapport scientifique et technique. (Rapport scientifique et technique semestriel numéro 1). SPW. https://orbi.uliege.be/handle/2268/159039

Contact ORBi