Article (Scientific journals)
La psychosociologie : un cadre interprétatif de la fonction du tuteur dans un dispositif d'apprentissage par problèmes
VIERSET, Viviane; Bédard, Denis; Foidart, Jean-Michel
2009In Pédagogie Médicale
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
pmed09004.pdf
Publisher postprint (2.03 MB)
Download

All documents in ORBi are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
compétences d'animation; production-facilitation-régulation; pédagogie active
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
VIERSET, Viviane  ;  Centre Hospitalier Universitaire de Liège - CHU > Gynécologie-Obstétrique CHR
Bédard, Denis ;  Université de Sherbrooke > Faculté d'éducation > Centre d'étude et de développement pour l'innovation technopédagogique (CEDIT).
Foidart, Jean-Michel ;  Université de Liège - ULiège > Département des sciences cliniques > Gynécologie - Obstétrique
 These authors have contributed equally to this work.
Language :
French
Title :
La psychosociologie : un cadre interprétatif de la fonction du tuteur dans un dispositif d'apprentissage par problèmes
Publication date :
30 May 2009
Journal title :
Pédagogie Médicale
ISSN :
1625-6484
eISSN :
1627-4784
Publisher :
EDP Sciences, Les Ulis, France
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Name of the research project :
Sensibilisation à une autre pédagogie
Available on ORBi :
since 15 November 2013

Statistics


Number of views
67 (9 by ULiège)
Number of downloads
275 (5 by ULiège)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBi