Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Login
EN
[EN] English
[FR] Français
Give us feedback
Explore
Search
Special collections
Statistics
News
Help
Start on ORBi
Deposit
Profile
Publication List
Add your ORCID
Tutorials
Legal Information
Training sessions
About
What's ORBi ?
Impact and visibility
Around ORBi
About statistics
About metrics
OAI-PMH
ORBi team
Release Notes
Back
Home
Detailed Reference
Download
Article (Scientific journals)
La psychosociologie : un cadre interprétatif de la fonction du tuteur dans un dispositif d'apprentissage par problèmes
VIERSET, Viviane
;
Bédard, Denis
;
Foidart, Jean-Michel
2009
•
In
Pédagogie Médicale
Peer Reviewed verified by ORBi
Permalink
https://hdl.handle.net/2268/158229
Files (1)
Send to
Details
Statistics
Bibliography
Similar publications
Files
Full Text
pmed09004.pdf
Publisher postprint (2.03 MB)
Download
All documents in ORBi are protected by a
user license
.
Send to
RIS
BibTex
APA
Chicago
Permalink
X
Linkedin
copy to clipboard
copied
Details
Keywords :
compétences d'animation; production-facilitation-régulation; pédagogie active
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
VIERSET, Viviane
✱
;
Centre Hospitalier Universitaire de Liège - CHU > Gynécologie-Obstétrique CHR
Bédard, Denis
✱
;
Université de Sherbrooke > Faculté d'éducation > Centre d'étude et de développement pour l'innovation technopédagogique (CEDIT).
Foidart, Jean-Michel
;
Université de Liège - ULiège > Département des sciences cliniques > Gynécologie - Obstétrique
✱
These authors have contributed equally to this work.
Language :
French
Title :
La psychosociologie : un cadre interprétatif de la fonction du tuteur dans un dispositif d'apprentissage par problèmes
Publication date :
30 May 2009
Journal title :
Pédagogie Médicale
ISSN :
1625-6484
eISSN :
1627-4784
Publisher :
EDP Sciences, Les Ulis, France
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Name of the research project :
Sensibilisation à une autre pédagogie
Available on ORBi :
since 15 November 2013
Statistics
Number of views
78 (9 by ULiège)
Number of downloads
278 (5 by ULiège)
More statistics
Bibliography
Similar publications
Contact ORBi